اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

هزینه‌کرد 200 میلیون تومانی برای مناسب‌سازی معابر اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل بر اساس تکلیف با همراهی شورای شهر در بودجه سال جاری 200 میلیون تومان برای مناسب‌سازی معابر هزینه کرده است.

هزینه‌کرد 200 میلیون تومانی برای مناسب‌سازی معابر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در بحث پیاده‌رو‌سازی و همچنین اصلاح برخی از معابر و ورودی پارک‌ها و مکان‌های تفریحی ـ گردشگری سعی کردیم زمینه تردد سهل و آسان را برای معلولین و جانبازان فراهم کنیم که در همین زمینه مسیر ویژه‌ای نیز در هسته مرکزی شهر برای تردد نابینایان در نظر گرفتیم.

وی از طراحی سرویس‌های بهداشتی مناسب عمومی برای معلولان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری در بحث ساختمان‌های عمومی و دولتی در حد توان سعی می‌کند مناسب‌سازی را در اولویت جدی قرار دهد اما به دلیل آنکه پروانه و پایان کاری از شهرداری دریافت نمی‌کنند صاحبان این ساختمان‌ها حاضر نیستند به برخی از تعهدات خود عمل کنند.

شهردار اردبیل یادآور شد: آنها حتی در طراحی‌ها و اجرای مقررات و موازین خاص ارائه شده برای تردد اقشار مختلف را رعایت نمی‌کنند و چون از شهرداری پروانه و پایان کاری درخواست نمی‌کنند اغلب خودسرانه ساختمان‌هایی را احداث می‌کنند که در طراحی و اجرای آن موازین مدنظر حوزه مناسب‌سازی رعایت نمی‌شود.

بدری گفت: ضروری‌تر از اصلاح و درست کردن رمپ‌ها مناسب حال معلولان، بحث راه‌اندازی آسانسور در مجموعه‌های عمومی و دولتی است که باید همه دستگاه‌ها نسبت به آن حساس بوده و در این کار با احساس مسئولیت بیشتر ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تاکید کرد: ما در برخی از دستگاه‌های اجرایی شاهد راه‌اندازی آسانسور و اصلاح رمپ‌ها در ورودی دستگاه‌های اجرایی دولتی هستیم که انتظار می‌رود در این زمینه کار با یک روند مناسب اصلاحی پیش برود.

شهردار اردبیل ضرورت آموزش در سرفصل‌های مختلف را برای مهندسان ناظر و طراح یادآور شد و بیان داشت:‌ ما تا سه ماه آینده در تدوین سرفصل‌های آموزشی مستمر موارد و موازین اصلاحی در این زمینه را مورد هدف‌گذاری قرار می‌دهیم.

بدری همچنین استفاده از نظرات کارشناسی در بحث پیاده‌روسازی، اصلاح معابر پر‌تردد معلولان و مناسب‌سازی این فضاها، نصب تابلوهای ویژه معلولان و جانبازان برای تردد راحت‌تر و اصلاح نوشته برخی از این تابلوها را به ویژه در ایست و توقف ویژه جانبازان و معلولان ضروری اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این امر سعی داریم با همکاری بهزیستی و در قالب کمیته مناسب‌سازی اماکن عمومی فرایند‌هایی را در سال آینده تعریف کنیم تا با یک سرعت و روند مطلوب‌تر کارهای عمرانی و اجرایی در بحث مناسب‌سازی فضاهای عمومی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل همچنین در این جلسه از قطعی شدن انتقال میدان میوه‌فروشان و آهن‌‌فروشان به خارج از مجموعه شهری خبر داد و اذعان داشت:‌ در دیداری که استاندار اردبیل و جمعی از مدیران با وزیر راه و شهرسازی داشتند مقرر شده در این زمینه اعتبار ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شود تا این امر به سرعت اتفاق بیفتد تا ساکنین مناطق مختلف به ویژه حاشیه میدان میوه‌فروشان و آهن‌فروشان فعلی بتوانند آرامش و آسایش زندگی را تجربه کنند.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول