اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قم:

اداره مناسب‌سازی شهر قم تأسیس شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: با توجه به اهمیت پیگیری مناسب‌سازی فضای شهر لازم است اداره مناسب‌سازی شهر قم برای خدمات‌‌دهی به معلولان تأسیس شود.

اداره مناسب‌سازی شهر قم تأسیس شود

ابراهیم حاجی‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه 27 هزار نفر معلول زیرپوشش اداره‌کل بهزستی استان هستند اظهار کرد: از این تعداد 3 هزار و 700 نفر ناشنوا، 10 هزار نفر معلول جسمی و حرکتی و هزار و 300 نفر نابینا و کم‌بینا هستند.

وی با اشاره به مناسب‌سازی فضای شهری برای استفاده معلولان و سالمندان گفت: مناسب‌سازی فضای شهر مقوله‌ای نیست که تنها برای معلولان مورد نیاز باشد بلکه همه سالمندان جامعه و کسانی که در مقطعی دچار مشکل می‌شوند یا بیماری‌های مزمن دارند به طور طبیعی نیاز به مناسب‌سازی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: معلولان و سالمندان 15 تا 16 درصد جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین باید شرایطی برای آنها فراهم شود تا در شهر تردد آسان داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در سطح کلان و شهرداری‌ها و شورای شهر به صورت جزئی‌تر در این زمینه وظایف مهمی بر دوش دارند.

حاجی‌مظفری با بیان اینکه مناسب‌سازی فضای شهری در حوزه شهرداری پررنگ است گفت: خیابان‌ها، کوچه‌ها، اماکن عمومی، بوستان‌ها و فرهنگسراها و... در حوزه شهرداری است بنابراین باید به اقدام جدی در این حوزه پرداخته شود.

وی عنوان داشت: دستگاه‌های مختلف باید به اقدامات اساسی بپردازند تا دسترسی معلولان به اماکن، ساختمان‌ها و مراکز مختلف آسان شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم یادآور شد: مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی از جمله اماکنی هستند که باید نسبت به مناسب‌سازی اقدام کنند زیرا جمعیت فراوانی با آنها ارتباط دارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف از سوی ستاد هماهنگی مناسب‌سازی استان گفت: کارگروه‌هایی در این ستاد تعیین شده که با توجه به اهمیت با تشکیل کمیته‌های ویژه این امر را دنبال می‌کنند.

حاجی‌مظفری یادآور شد: مکاتباتی با شهرداری و شورای شهر صورت گرفته تا اداره‌ای به عنوان مناسب‌سازی در شهرداری کلانشهر قم تعیین شود تا بتوانند به صورت ساختار معین در این اداره موضوعات خاص را پیگیری کنند.

انتهای پیام/78003/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول