اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

استقلال مالی مددجویان مهم‌ترین برنامه‌ کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت: ایجاد خوداشتغالی و استقلال مالی مددجویان مهم‌ترین برنامه‌ کمیته امداد است.

استقلال مالی مددجویان مهم‌ترین برنامه‌ کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حسین علی‌محمدی در بازدید از کمیته امداد این شهرستان با اشاره به قومیت‌های مختلف ساکن در گیلان اظهار کرد: وجود قومیت‌های مختلف ساکن در گیلان موجب بروز مشکلات متفاوت است که باید با تمام توان و امکانات برای برطرف کردن این مشکلات اقدام کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های استانی درباره توانمندسازی مددجویان زیر‌پوشش کمیته امداد، افزود: یکی از خدمات گسترده کمیته امداد که از طریق برنامه خوداشغالی مددجویان انجام می‌شود رساندن آنها به استقلال مالی از طریق ایجاد شغل است و در سال جاری اعتبارات مناسبی از طریق شورای عالی اقتصاد با ایجاد صندوق اشتغال برای نیازمندان فراهم شده است. 

این مسئول واگذاری امر اشتغال روستائیان از جهاد کشاورزی به کمیته امداد امام خمینی استان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها خواند و گفت: با همراهی و تعامل همه‌جانبه سازمان‌ها و نهادها، این مهم عملی می‌شود.

وی فراهم آوردن زندگی سالم و به دور از ناهنجاری‌ها برای مددجویان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: برای خدمت‌رسانی به محرومان و مددجویان باید سهم مهمی را در نظر گرفت زیرا داشتن زندگی سالم و با امکانات مناسب حق خانواده‌های نیازمند است.

فرماندار تالش نیز در مراسم مذکور با اشاره به مراجعت مردمی از هر قشر به فرمانداری اظهار کرد: رجوع مردم به فرمانداری برای برطرف کردن مشکلات خود دلیل بر این نیست که از خدمات کمیته امداد بهره‌مند نیستند بلکه به خاطر داشتن مشکلات متعدد می‌خواهند به هر طریقی تمام مشکلاتشان در اسرع وقت و در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

میرزا حسینعلی‌زاده، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم به صورت عمقی برطرف شود، ادامه داد: رسیدگی به مشکلات مردم، موضوع مراجعات متعدد آنها را به کمیته امداد و یا سازمان‌های دیگر به حداقل می‌رساند.

وی، استفاده از زمین‌های بدون استفاده را یکی از راه‌های رساندن مددجویان به استقلال مالی خواند و گفت: استفاده از زمین‌های بدون استفاده پیرامون احداث مسافر کاشانه می‌تواند موثر باشد.

به گفته فرماندار تالش، با توجه به ویژگی گردشگر پذیری گیلان و تالش، اگر مددجویان بتوانند از زمین‌های کنار خیابان‌های اصلی برای احداث این مسافر کاشانه‌ها استفاده کنند به طور یقین با استقبال خوب مسافر مواجه می‌شوند.

*نخبگان زیرپوشش کمیته امداد حمایت می‌شوند

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد گیلان نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه به دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه زیرپوشش کمیته امداد تسهیلات ویژه تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان مخترع زیرپوشش و حمایت کمیته امداد در صورت ثبت اختراع می‌توانند از خدمات ویژه و مساعدت مالی پیرامون ثبت و تولید انبوه اختراع استفاده کنند.  

عباس لنگرودی با بیان اینکه اکنون 25 دانشجو و 50 دانش‌آموز نخبه و دارای استعداد درخشان در زمینه‌های مختلف علمی، زیر‌پوشش کمیته امداد گیلان هستند، افزود: این افراد می‌توانند از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در گیلان نیز بهره‌مند شوند.

وی یکی از اهداف فعالیت مراکز کانون‌های فرهنگی ‌تربیتی کمیته امداد را شناسایی و پرورش استعداد دانش‌آموزان و دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: هدف از نخبه‌پروری این نهاد، ارتقای سطح علمی و کمک به اجرای این علوم با کمک دانش‌آموزان و دانشجویان زیر‌پوشش کمیته امداد در سطح اجتماع است.

این مسئول از برگزاری دو همایش علمی با نام «ما محققیم» ویژه دانش‌آموزان و «سبک و سیره زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری» ویژه دانشجویان خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل همایش‌های مذکور، دانش‌آموزان و دانشجویان با ارسال مقاله‌ها در موضوعات مربوطه به این همایش‌ها راه می‌یابند و در پایان نیز به صاحبان آثار برتر هدایایی تقدیم می‌شود.

*903 خانواده زندانیان جرایم عمد و غیر‌عمد زیرپوشش کمیته امداد هستند

رئیس اداره حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی گیلان نیز در برنامه مذکور با بیان اینکه 903 مورد همسران و فرزندان زندانیان جرایم عمد و غیرعمد زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند، اظهار کرد: این افراد به دلیل مشکلات مالی قادر به امرار معاش نبوده و از طرف این نهاد حمایت می‌شوند.

عسکر اکبری افزود: هرساله با پرداخت تسهیلات در قالب وام به زندانیان جرایم عمد و غیرعمد از محل اعتبارات وام محکومان حوزه معاونت حمایت و سلامت خانواده کشور تا سقف مبلغ 80 میلیون ریال، تعدادی از این زندانیان به آغوش گرم خانواده‌های خود برمی‌گردند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته 73 نفر زندانی عمد و غیر عمد از تسهیلات وام به مبلغ بالغ بر 3 میلیارد و 528 میلیون و 500 ریال بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: راهنمایی و هدایت متقاضیان به ستاد دیه گیلان برای بهره‌مندی از مساعدت‌های بلاعوض دلیل اصلی کاهش تعداد وام از سال 89 تا 91 است.

انتهای پیام/84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول