اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه خبر داد

جذب 88 میلیون تومان وام خوداشتغالی برای مددجویان تربت حیدریه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: 88میلیون تومان وام خوداشتغالی برای مددجویان تربت حیدریه جذب شده است.

جذب 88 میلیون تومان وام خوداشتغالی برای مددجویان تربت حیدریه

داریوش وکیلی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: 7 هزار و 430 خانواده، شامل 17 هزار و 702 نفر مددجو و معلول تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه هستند که 675 مستمری‌بگیر به‌صورت ماهانه 40 تا 70 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: پنج هزار معلول تحت پوشش بهزیستی تربت حیدریه هستند که از خدماتی همچون مناسب‌سازی مکان، پرداخت شهریه دانشگاه برای دانشجویان معلول، ویزیت رایگان و بن بهره‌مند می‌شوند.

وکیلی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی مددجویان پس از توان‌بخشی پیدا کردن کار است؛ در صورتی‌که دولت و مجلس برای حل آن قانون 3 درصد جذب مددجویان بهزیستی را در استخدامی شرکت‌های دولتی و غیردولتی تدوین کنند.

رئیس بهزیستی تربت حیدریه با اشاره به مشکلات مددجویان تحت پوشش افزود: این سازمان در بحث اشتغال و ساختار رعایت سهم 3 درصد مددجویان بهزیستی برای جذب نیرو در ادارات را یکی از مشکلات اساسی که مددجویان این سازمان با آن روبه‌رو هستند مربوط به اشتغال دانست و از سوئی مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی 3 درصد نیروها در بدنه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی باید از مددجویان تحت پوشش این سامان تامین شود که البته این قانون تاکنون اجرایی نشده است.

وی گفت: در بخش خود اشتغالی و مشاغل خانگی، مددجویانی که دارای مدرک فنی و حرفه‌ای هستند پس از معرفی به بانک بین 30 تا 50 میلیون ریال وام دریافت می‌کنند و همچنین یک میلیارد تومان وام خوداشتغالی از طریق صندوق مهررضا در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

وکیلی با اشاره به سهم اشتغال بهزیستی تربت حیدریه در سال جاری گفت: سهم این سازمان از استان 440 نفر هستند که 125 نفر جذب کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: 704 میلیون تومان وام خوداشتغالی برای شهرستان ابلاغ شده است که 88 میلیون تومان آن جذب شده است.

وکیلی در پایان بیان کرد: بهزیستی تربت حیدریه دارای سه مرکز شبانه‌روزی، دو مرکز سالمندان، مرکز روزانه توانبخشی زیر 14 سال و مرکز حرفه‌آموزی دختران بالای 14 سال است.

انتهای پیام/70004/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول