به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اژدر اسدبیگی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه اظهار داشت: کانونهای اصلاح و تربیت، مدرسه و مراکز تعلیم و تربیت هستند و نقش چشمگیری در آموزش، آگاهسازی و پیشگیری از بزهکاری دارند و هر چقدر رویکرد برنامههای آموزشی این مراکز غنیتر و از بار معنوی بیشتری برخوردار باشد در کاهش بزه مؤثر خواهد بود.
وی ادامه داد: مددجویان کانونهای اصلاح و تربیت اغلب به خاطر مشکلات اقتصادی، طلاق والدین و از هم پاشیدگی خانوادهها، ضعف باورهای دینی و اعتقادی، عدم کنترل توسط والدین و داشتن آزادیهای مطلق، حاشیهنشینی، بد سرپرستی، فقدان سرپرست و ... به سمت بزه و هنجارشکنی سوق پیدا کردهاند و چنانچه خانوادهها و نهادهای اجتماعی مربوطه بتوانند بستر و شرایط مناسب زندگی را برای آنان فراهم کنند این افراد میتوانند مانند سایر افراد جامعه به فعالیتهای اجتماعی بپردازند.
وی نقش کانونها را در آموزش و ارتقای توانمندی مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سالم و مستعد آنان به جامعه مؤثر دانست.
مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه تصریح کرد: تقابل با رفتارهای پرخاشگرانه، عدم توجه به نیازهای روحی و روانی، طرد از محیطهای آموزشی، نداشتن الگوی مناسب و دیگر مؤلفههایی که نقش آموزشی و تربیتی دارند زمینهساز هنجارشکنی و بروز پدیده شوم بزهکاری در جامعه است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بزهکاران فعلی مجرمان آینده خواهند شد.
وی بر تقویت توان علمی، آموزشی و خدماتی کانون اصلاح و تربیت در حمایت هر چه بیشتر از مددجویان تأکید کرد.
مدیرکل زندانهای استان کرمانشاه رعایت حقوق شهروندی، پیگیری مشکلات قضایی، توجه به مسائل آموزشی با محوریت دینی و اهتمام در راستای اصلاح و تربیت و ایجاد زمینه بازگشت مددجویان به بسترهای امن خانواده را از مهمترین دغدغههای نظام قضایی و زندانبانی کشور عنوان کرد و تعامل با حوزههای قضایی و مسئولان نهادهای اجرایی مرتبط را در تحقق این اهداف تأثیرگذار دانست.
انتهای پیام/2700/م/ض1002