اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه:

نقش کانون‌های اصلاح و تربیت در ارتقای توانمندی مددجویان مؤثر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه نقش کانون‌ها را در آموزش و ارتقای توانمندی مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سالم و مستعد آنان به جامعه مؤثر دانست‌.

نقش کانون‌های اصلاح و تربیت در ارتقای توانمندی مددجویان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اژدر اسد‌بیگی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه اظهار داشت: کانون‌های اصلاح و تربیت، مدرسه و مراکز تعلیم و تربیت هستند و نقش چشم‌گیری در آموزش‌، آگاه‌سازی و پیشگیری از بزه‌کاری دارند و هر چقدر رویکرد برنامه‌های آموزشی این مراکز غنی‌تر و از بار معنوی بیشتری برخوردار باشد در کاهش بزه مؤثر خواهد بود‌.

وی ادامه داد: مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت اغلب به خاطر مشکلات اقتصادی‌، طلاق والدین و از هم پاشید‌گی خانواده‌ها‌، ضعف باورهای دینی و اعتقادی‌، عدم کنترل توسط والدین و داشتن آزادی‌های مطلق‌، حاشیه‌نشینی، بد سر‌پرستی، فقدان سرپرست و ... به سمت بزه و هنجار‌شکنی سوق پیدا کرده‌اند و چنانچه خانواده‌ها و نهاد‌ها‌ی اجتماعی مربوطه بتوانند بستر و شرایط مناسب زندگی را برای آنان فراهم کنند این افراد می‌توانند مانند سایر افراد جامعه به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند‌.

وی نقش کانون‌ها را در آموزش و ارتقای توانمندی مددجویان و ایجاد زمینه بازگشت سالم و مستعد آنان به جامعه مؤثر دانست‌.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه تصریح کرد: تقابل با رفتارهای پرخاشگرانه‌، عدم توجه به نیازهای روحی و روانی‌، طرد از محیط‌‌‌‌های آموزشی‌، نداشتن الگوی مناسب و دیگر مؤلفه‌هایی که نقش آموزشی و تربیتی دارند زمینه‌ساز هنجارشکنی و بروز پدیده شوم بزهکاری در جامعه است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بزهکاران فعلی مجرمان آینده خواهند شد‌.

وی بر تقویت توان علمی‌، آموزشی و خدماتی کانون اصلاح و تربیت در حمایت هر چه بیشتر از مددجویان تأکید کرد‌.

مدیر‌کل زندان‌های استان کرمانشاه رعایت حقوق شهروندی‌، پی‌گیری مشکلات قضایی‌، توجه به مسائل آموزشی با محوریت دینی و اهتمام در راستای اصلاح و تربیت و ایجاد زمینه بازگشت مددجویان به بستر‌های امن خانواده را از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام قضایی و زندانبانی کشور عنوان کرد و تعامل با حوزه‌های قضایی و مسئولان نهاد‌های اجرایی مرتبط را در تحقق این اهداف تأثیرگذار دانست. 

انتهای پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول