اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

عضویت 134 هزار نفر از مردم آذربایجان ‌شرقی در ‌کتابخانه‌ها‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ شرقی از وجود 124 کتابخانه عمومی با 134 هزار عضو فعال در استان خبر داد و گفت: از نظر تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی در رتبه اول کشور قرار دارد.

عضویت 134 هزار نفر از مردم آذربایجان ‌شرقی در ‌کتابخانه‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن خدایی در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی در سال‌جاری از وجود 124 کتابخانه عمومی با 134 هزار عضو فعال خبر داد و افزود: آذربایجان شرقی از نظر تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی از فعالیت 70 انجمن کتابخانه عمومی در استان و تشکیل کمیته‌های نهضت مطالعه مفید در 17 شهرستان خبر داد و گفت: 795 مصوبه معادل 70 درصد از مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شده و بقیه در دست اجراست.

خدایی احداث 8 کتابخانه در مناطق روستایی استان با اعتبار 14 میلیارد ریال، راه‌اندازی سه واحد کتابخانه سیار روستایی و توسعه و تعمیر 4 کتابخانه عمومی را از جمله پروژه‌های در دست احداث اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ذکر کرد و افزود: در سال جاری سه کتابخانه عمومی افتتاح و سه کتابخانه عمومی دیگر نیز در مناطق زلزله‌زده بازگشایی شده است.

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: بخشی از آسیب‌های زلزله در منطقه ارسباران مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی بود و بنای ما این است که با انجام اقدامات لازم برای جبران این آسیب‌ها، علاوه بر داشته‌های قبلی امکانات بیشتری را به این مناطق اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خلال فعالیت‌ها و جلسات مربوط به کتابخانه‌ها شاهد همکاری اعضای انجمن و همچنین شهرداری‌ها بودیم که انتظار داریم با اضافه شدن نهاد کتابخانه‌های عمومی شاهد پیامدهای خوب و بیشتر در این خصوص باشیم.

انتهای پیام/2006/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول