اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن کرمان خبر داد

اجرای طرح هادی در 600 روستای کرمان

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: طرح هادی حدود یک‌هزار و 600 روستا در مناطق مختلف استان کرمان تهیه و در 600 روستا اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در 600 روستای کرمان

علی محمدیان امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های هادی روستاهای کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از اجرای طرح‌های توزیع عادلانه امکانات در مناطق روستایی، هدایت همه جانبه روستاها از نظر بافت فیزیکی و استفاده از اراضی در افق 10 ساله در کاربری‌های مسکونی، ورزشی، درمانی، تجاری و بهداشتی است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 6 هزار روستا در استان کرمان وجود دارد که حدود 2 هزار و 500 روستا، جمعیتی بالغ بر 20 خانوار دارند که در برنامه پنج ساله اجرای طرح هادی در این روستاها مورد توجه است.

محمدیان ابراز داشت: حدود یک‌هزار و 600 روستا در مناطق مختلف استان که جمیت آنها بالغ بر 20 خانوار بوده طرح هادی آنها تهیه و در 600 روستا اجرا شده است و میانگین تهیه طرح هادی استان 76 درصد است.

وی عنوان کرد: کوهبنان جزو شهرستان‌هایی است که بالای 90 درصد تهیه  طرح هادی دارد و در اجرا نیز بیش از 50 درصد طرح‌های هادی این شهرستان انجام شده است به گونه‌ای که این مهم در بازدید از روستاها کاملا مشهود است.

محمدیان گفت: روستاهایی که در کوهبنان دارای بافت تاریخی و با ارزش هستند مورد بازدید قرار گرفت و این ما را موظف می‌کند تا میراث گذشتگان را حفظ و احیاء کنیم زیرا اینها سرمایه‌های فرهنگی کوهبنان، استان و کشور هستند.

وی تصریح کرد: در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی کوهبنان از جمله رتک، کهن، افزاد و درگزک کارهای خوبی شده است که اعتباراتی از منابع ملی و استانی برای تکمیل کارهای در دست اقدام و انجام پروژه‌های جدید اختصاص یابد.

انتهای پیام/80012/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول