اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چالدران خبر داد

بهره‌مندی 87 درصدی جمعیت روستایی چالدران

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: امسال 87 درصد جمعیت روستایی چالدران از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 87 درصدی جمعیت روستایی چالدران

احمدرضا قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در ارومیه با اشاره به افزایش تعداد بهره‌مندی از نعمت آب آشامیدنی سالم جمعیت روستایی این شهرستان اظهار داشت: در سال جاری با تأمین آب شرب روستایی 9 روستای چالدران درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان از آب آشامیدنی به 87 درصد رسیده است.

وی با اشاره به میانگین بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی افزود: این در حالی است که میانگین بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی 8/77 درصد است که درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی چالدران از آب شرب در مقایسه با این رقم نشان از بالا بودن درصد برخورداری از آب آشامیدنی در این شهرستان است. 

فرماندار چالدران ادامه داد: جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان چالدران 25 هزار و 373 نفر است که صددرصد این روستاها نیز از آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.

وی به پروژه‌های اجرا شده امور آب و فاضلاب روستایی چالدران در سال 91 اشاره و تصریح کرد: با وجود نبود اعتبار در این بخش آب شرب 10 روستا شامل روستاهای مادلو، ساری اوجاق، قرنقو، جگنلو، مجتمع آرخشان و قهرمان کندی، قزل بلاغ، جمال کندی، وکیل و سگریک با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال تأمین شده است.

قلی‌پور اجرای عملیات احداث شبکه و خط انتقال در حدود 27 هزار و 834 متر و همچنین مخزن بتنی احداث شده در حجم 320 مترمکعب در طول سال 91 از دیگر اقدامات این شرکت است.

وی کل جمعیت روستایی چالدران را بیش از 29 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار و 600 نفر در روستاهای شهرستان از پروژه‌های اجرایی آب و فاضلاب روستایی چالدران بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/61009/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول