اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انجمن خیرین مسکن‌ساز

خانواده نابغه نابینای شیرازی صاحب‌خانه شدند

خبرگزاری فارس: نازنین ابولوردی نابغه نابینای شیرازی 18ساله، تک‌فرزند خانواده ابولوردی است که از مسکن خیرساز در این شهر بهره‌مند شد.

خانواده نابغه نابینای شیرازی صاحب‌خانه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس، این دختر نابغه شیرازی در پایه سوم متوسطه در یکی از مدارس استثنایی به تحصیل در رشته مدیریت خانواده مشغول است.

وجود نازنین کانون خانواده را توام با کسب نمرات عالی و رتبه اول در مقاطع مختلف تحصیلی گرم‌تر می‌کند.

وی نابینا و ناشنوای مادرزاد و پدرش به حرفه رانندگی اتوبوس مشغول بوده و شاغل در دانشگاه شیراز است. مادرش خانه‌دار و به نوعی مربی دایمی نازنین است.

مادر گام به گام با نازنین همراه است تا او در کوران زندگی تنها نماند.

جمیله آفریده تنها کسی است که به دلایل خاص و شرایط جسمی او می‌تواند با دخترش صحبت کند.

مادر نازنین می‌گوید که پس از تولد او هیچ‌گاه جرأت نکردیم دوباره بچه‌دار شویم چراکه احتمال معلولیت در فرزند دوم نیز وجود داشت.

این مادر فداکار اضافه می‌کند که نوع زندگی یک فرد معلول و دستیابی به رتبه‌های اجتماعی بسیار پرهزینه‌تر از افراد سالم است چراکه فرد معلول نیازمند حمایت‌های دایمی است.

او می گوید: ما پس از 18 سال مستاجر بودن به همت خیرین مسکن‌ساز فارس خانه‌دار شدیم و این حالی است که این انجمن وظیفه ساماندهی خیرین را برای دستیابی به اهداف ماندگار خود بر عهده دارد.

مادر نازنین ابولوردی ادامه می‌دهد: در اواخر سال 1378 بود که با کمک خیرین موفق به خرید این واحد مسکونی دوخوابه در مجتمع نگارستان شیراز شدیم که توسط خیرین مسکن‌ساز فارس احداث شده است.

وی اضافه می‌کند: ساخت این قبیل مجتمع‌های مسکونی با دیگر مجتمع‌های در حال ساخت در سطح شهر بسیار متفاوت است چراکه نخستین وجه تمایز آن بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از امکانات ویژه است که می‌طلبد طراحان، مهندسان و ناظران در اجرای آن دقت نظر بیشتری داشته باشند تا تردد در این مناطق مسکونی به سهولت انجام شود.

این مادر اظهار می‌دارد: طرح مجتمع نگارستان از جمله طرح‌های مسکونی بود که در زمان ساخت به مسئله تردد با ویلچر و نصب آسانسور توجه کرد.

وی می‌گوید: برخورداری از آسانسور که طراحان آن‌را پیش‌بینی کرده بودند یک نعمت بزرگ و امتیاز برای این مجتمع محسوب می‌شود و اگر این خدمات برای ما نبود تردد فرزند نابینای ما به سختی تا طبقه سوم انجام می‌شد.

مادر نازنین می‌گوید: دختر من تنها نابینای ایرانی است که می‌تواند خط فارسی را بخواند و بنویسد و او بارها به کسب مقام‌های برتر کشوری در رشته‌های علمی دست یافته است.

آفریده می‌گوید: شرایط اقتصادی برای نگهداری یک فرزند استثنایی بسیار سخت و پرهزینه است و اگر این واحد مسکونی را دریافت نکرده بودیم با وضع اجاره‌خانه‌های امروز به طور قطع با شرایط بسیار سختی رو به رو می‌شدیم اما لطف الهی، برکت وجود نازنین و همت خیرین مسکن‌ساز فارس تقدیر را این‌گونه رقم زد که ما صاحب‌خانه شویم.

وی می‌افزاید: ما این حرکت بزرگ خیرین را، بزرگترین باقیات و صالحات در طول زندگی انسان‌های خیر و جاودانگی نام و یاد آنان می‌دانیم.

به گزارش فارس، نام نازنین ابولوردی دختر استثنایی شیرازی هر ساله در صدر شاگردان ممتاز قرار دارد و از معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در سال 1390 لوح تقدیر دریافت کرده است.

او از انجمن حمایت از حقوق کودکان فارس، نواحی آموزش و پرورش شیراز و جامعه معلولان این استان لوح‌های تقدیر بسیاری دریافت داشته است.‌

انجمن خیرین مسکن‌ساز نیز در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه با در اختیارگذاری امکانات لازم و رایگان برای ساخت مجتمع‌های مسکونی به اجرای پروژه‌های مسکونی اقدام می‌کند و طرح واگذاری واحدهای احداث شده پس از مراحل ساخت با نظارت دقیق خیرین انجام می‌شود.

هم‌اکنون نیز 775 واحد مسکونی خیرساز در شهرهای شیراز، سروستان، داراب و نی‌ریز در حال ساخت است که با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس در این زمینه گفت: سال آینده و با مشارکت گسترده موسسات خیریه این استان در معرفی افراد زیر پوشش خود کار ساخت و واگذاری یک‌هزار واحد مسکونی در دستور کار این نهاد مردمی قرار گرفته است.

شمس ارجمندی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ساخت 775 واحد مسکونی احداث شده در این چهار شهر، حدود 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول