اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان:

دانش‌آموزان مردودی اول در کلاس‌های تکرار پایه شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان در خصوص وضعیت دانش‌آموزان کلاس اولی که حد نصاب نمره قبولی را در امتحانات توصیفی کسب نمی‌کنند، گفت: این دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌های تکرار پایه شرکت ‌کنند.

دانش‌آموزان مردودی اول در کلاس‌های تکرار پایه شرکت می‌کنند

معصومه معصومیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت دانش‌آموزان کلاس اولی که حد نصاب نمره قبولی را در امتحانات توصیفی کسب نمی‌کنند، اظهار داشت: آن دسته از دانش‌آموزانی که امتیاز قابل قبولی در درس‌ها کسب نمی‌کنند می‌توانند در کلاس‌های تکرار پایه شرکت ‌کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری 25 هزار و 119 نفر از نوآموزان در معاینات کلی سلامت و تست بدو ورود به دبستان شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 307 نفر در مرحله اول نمره کسب نکرده و به تست‌های تخصصی ارجاع داده شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: از این تعداد نیز 126 نفر به مدارس استثنایی معرفی و 39 نفر که به طور کلی از لحاظ هوشی در سطح بسیار پایینی قرار داشتند به بهزیستی معرفی شدند تا بعد از یک سال فراغت از تحصیل از آن‌ها مجدداً معاینات سلامت و تست‌های هوش گرفته شود.

وی یادآور شد: این 39 نفر دانش‌آموز به طور کلی قابلیت درس خواندن نداشتند و در حد بسیار پایینی از لحاظ هوشی قرار داشتند که امیدواریم در سال آینده نمره قابل قبول را برای ورود به دبستان کسب کنند.

معصومیان در رابطه با امتحانات مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: کلاس‌های اول، دوم، سوم و چهارم به صورت 100 درصد امتحانات توصیفی را دارند و کلاس‌های پنجم نیز 30 درصد امتحاناتشان توصیفی است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه تأکید کرد: از مزایای امتحانات توصیفی برای دانش‌آموزان کاهش اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، بالا رفتن قدرت بیان و بیشتر شدن مهارت‌های گفتاری، زندگی و اجتماعی که همه این عوامل عملکرد دانش‌آموز را در تمام عرصه‌ها بالا می‌برد.

وی با اشاره به چگونگی عملکرد خانواده‌ها در برابر این نوع امتحانات توصیفی اذعان کرد: در برابر هر تغییری همیشه مقاومت بوده و این یک امر طبیعی است که با گذر زمان خانواده‌ها با این نوع امتحانات آشنا می‌شوند.

معصومیان در پایان سخنانش گفت: هدف ما از برگزاری امتحانات توصیفی بالا بردن ویژگی‌ها و توان دانش‌آموز است که هدف اصلی ما را تشکیل می‌دهد و این نوع امتحانات فرصت رشد را به دانش‌آموز می‌دهد.

انتهای پیام/89007/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول