معصومه معصومیان در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص وضعیت دانشآموزان کلاس اولی که حد نصاب نمره قبولی را در امتحانات توصیفی کسب نمیکنند، اظهار داشت: آن دسته از دانشآموزانی که امتیاز قابل قبولی در درسها کسب نمیکنند میتوانند در کلاسهای تکرار پایه شرکت کنند.
وی ادامه داد: در سال جاری 25 هزار و 119 نفر از نوآموزان در معاینات کلی سلامت و تست بدو ورود به دبستان شرکت کردند که از این تعداد 2 هزار و 307 نفر در مرحله اول نمره کسب نکرده و به تستهای تخصصی ارجاع داده شدند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: از این تعداد نیز 126 نفر به مدارس استثنایی معرفی و 39 نفر که به طور کلی از لحاظ هوشی در سطح بسیار پایینی قرار داشتند به بهزیستی معرفی شدند تا بعد از یک سال فراغت از تحصیل از آنها مجدداً معاینات سلامت و تستهای هوش گرفته شود.
وی یادآور شد: این 39 نفر دانشآموز به طور کلی قابلیت درس خواندن نداشتند و در حد بسیار پایینی از لحاظ هوشی قرار داشتند که امیدواریم در سال آینده نمره قابل قبول را برای ورود به دبستان کسب کنند.
معصومیان در رابطه با امتحانات مقطع ابتدایی خاطرنشان کرد: کلاسهای اول، دوم، سوم و چهارم به صورت 100 درصد امتحانات توصیفی را دارند و کلاسهای پنجم نیز 30 درصد امتحاناتشان توصیفی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه تأکید کرد: از مزایای امتحانات توصیفی برای دانشآموزان کاهش اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، بالا رفتن قدرت بیان و بیشتر شدن مهارتهای گفتاری، زندگی و اجتماعی که همه این عوامل عملکرد دانشآموز را در تمام عرصهها بالا میبرد.
وی با اشاره به چگونگی عملکرد خانوادهها در برابر این نوع امتحانات توصیفی اذعان کرد: در برابر هر تغییری همیشه مقاومت بوده و این یک امر طبیعی است که با گذر زمان خانوادهها با این نوع امتحانات آشنا میشوند.
معصومیان در پایان سخنانش گفت: هدف ما از برگزاری امتحانات توصیفی بالا بردن ویژگیها و توان دانشآموز است که هدف اصلی ما را تشکیل میدهد و این نوع امتحانات فرصت رشد را به دانشآموز میدهد.
انتهای پیام/89007/ع/چ3000