اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت خبر داد

مشاهده روند کاهشی مرگ و میر در کودکان زیر یک سال

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: تعداد مرگ و میر کودکان زیر یک سال کشور عدد 20 را نشان می‌دهد.

مشاهده روند کاهشی مرگ و میر در کودکان زیر یک سال

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید حمید برکاتی ظهر امروز در چهارمین کارگاه سراسری نحوه اسکرین و تکامل کودکان که با حضور جمع کثیری از پزشکان و متخصصان اطفال سراسر کشور در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، با اشاره به شاخص‌های مرگ و میر در کودکان اظهار کرد: در حال حاضر شاخص‌های بهداشتی کشور در آمار مرگ و میر کودکان با شاخص‌های سلامتی جهانی هماهنگی دارد.

وی افزود: روند کاهشی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال و یک سال کشور مشاهده شده است، به طوریکه مرگ نوزادان زیر پنج سال عدد 20 و زیر یک سال عدد 18 را در سال 90 نشان می‌دهد.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت ادامه داد: در بحث شاخص‌های رشدی کودکان ایرانی در روستاها عدد 19 درصد و در شهرها عدد 13 درصد مشاهده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه جامع رشد و تکامل همزمان روحی و جسمی کودکان گفت: در این برنامه اداره آموزش و پرورش، کانون فکری کودک و نوجوان، والدین و وزارت بهداشت نقش اساسی داشته و با همکاری یکدیگر به اهداف این برنامه دست پیدا می‌کنند.

برکاتی افزود: دنبال کردن سه مرحله آموزشی و اجرایی مختلف با همکاری همه ارگان‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت و دیگر نهادهای اجرایی ما را در رسیدن به برنامه جامع رشد و تکامل همزمان روحی و جسمی کودکان نزدیک می‌کند.

وی بیان کرد: با گذشتن از سه مرحله کاهش مرگ و میر کودکان در پیشی گرفتن یا هم گذر شدن با دیگر کشورها، رشد و توسعه فیزیکی کودکان به عنوان برنامه پایش رشد آنان و تکامل کودکان در تمام حوزه‌ها به خصوص در حوزه خانوادگی ما را به برنامه جامع نزدیک کرده است.

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش رشد و نمو جسمانی و روحی فرزندان در هفت جنبه رشد ذهنی، حرکتی، مهارت‌های دستی، اجتماعی، شخصیتی، گفتاری، رشد کنترل ادرار و مدفوع در کارگاه‌های آموزشی فوق مورد پالایش و اظهار نظر کارشناسان قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر آموزش‌های لازم در زمینه اسکرین کودکان ایرانی بسیار اندک بوده و این در حالی است که نزدیک به 15 درصد مشکلات کودکان ایرانی مربوط به مباحث تکاملی است.

برکاتی در پایان گفت: آمارها و شاخص‌ها در زمینه تغذیه با شیر مادر در کشور با همکاری خانواده‌ها ، ارگان‌‌های اجرایی و وزارت بهداشت روند صعودی داشته است و این مهم از جمله اهداف دنبال شده در بحث برنامه جامع بهداشتی است.

انتهای پیام/72002/ق/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول