اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی تاکید شد

تعیین تکلیف صادرات سیب‌زمینی اردبیل تا پایان آذر ماه

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بر تعیین تکلیف صادرات سیب‌زمینی استان تا دو هفته آینده تاکید کرد.

تعیین تکلیف صادرات سیب‌زمینی اردبیل تا پایان آذر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه کارگروه صادرات غیر‌نفتی استان اردبیل که با حضور مسئولان صنعت، معدن و تجارت، گمرک و اتاق بازرگانی اردبیل تشکیل شد، اظهار داشت: اگر ظرف دو هفته آینده سیب‌زمینی تولید شده استان صادر نشود و این محصول از بلاتکلیفی صادرات خارج نشود کار به خرید تضمینی کشیده خواهد شد که این به نفع هیچ کس نخواهد بود.

وی با هشدار به مسئولان جهاد کشاورزی استان در خصوص صادرات این محصول خاطرنشان کرد: پایان آذر ماه آخرین مهلت صادرات سیب‌زمینی استان است در غیر این صورت تنش و ناامنی روانی ایجاد شده در مردم و کشاورزان دامن‌گیر جهاد کشاورزی خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه سهل‌انگاری در این امر ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد ساخت، یادآور شد: ما چندین جلسه در این خصوص برگزار کرده‌ایم، اما هیچ نتیجه‌ای عاید نشده و در صورتی که تا پایان آذر ماه تکلیف صادرات سیب‌زمینی مشخص نشود راساً در گمرک حضور یافته و اجازه تردد هیچ ماشینی را نمی‌دهیم.

عاملی خواستار ورود بخش خصوصی به صورت جدی به این کار شد و گفت: جهاد کشاورزی و مسئولان مستقیم این امر باید طی مکاتبه‌ای با وزیر بازرگانی و وزیر جهاد کشاورزی وخامت اوضاع را گزارش کنند و تا پایان مهلت مقرر دیگر هیچ عذری از سوی هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه ما خواستار ارتقای سرانه صادراتی استان به میانگین کشوری هستیم، متذکر شد: ما انتظار داریم تا از لحاظ صادرات به سرانه کشوری که هم‌اکنون این سرانه در استان ما یک سوم است دست یابیم اما بدون برنامه و اقدام جدی و مدیریت زیر‌بنایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خواستار انعکاس شرایط بحرانی ناشی از توقف صادرات سیب‌زمینی به مسئولان صنعت، معدن و تجارت شد و افزود: از روز شنبه انتظار داریم جلسات به صورت حضوری در تهران برگزار شود تا مشکلی که در این حوزه ما را تهدید می‌کند به کلی برطرف شود.

عاملی با اشاره به اینکه ما به فعالان بخش خصوصی و هر کسی که دل در گرو توسعه استان دارد بها می‌دهیم، متذکر شد: هر کس بخواهد در راه توسعه اقتصادی اردبیل تلاش کند از وی استقبال خواهیم کرد، اما اینکه کسی منتظر بنشیند تا خبری از مسئولان دولتی به وی برسد آب در هاون کوبیدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود یکی از روش‌های مهم ایجاد صادرات غیر‌نفتی را ایجاد شرکت‌های مشترک بین اردبیل و کشورهای هدف صادرات اعلام کرد و اذعان داشت: درخواست ما این است تا بخش خصوصی مبنای کار را با هدف توسعه اقتصادی استان و تثبیت جایگاه اردبیل در بازارهای جهانی اجرایی کند.

انتهای پیام/62005/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول