اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن خبر داد

صادرات کیوی مازندران به کشورهای حوزه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی تنکابن با اعلام اینکه بیش از 80 درصد محصول کیوی باغات شهرستان تنکابن برداشت شد، گفت: کیوی مازندران به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

صادرات کیوی مازندران به کشورهای حوزه خلیج فارس

نریمان اوجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد محصول کیوی باغات این شهرستان برداشت شد، ابراز داشت: با توجه به وضعیت مطلوب محصول کیوی در این شهرستان به نظر می‌رسد رقم برداشت با پیش‌بینی رقم بیش از 75 هزار تن تناسب و برابری داشته باشد.

وی افزود: سه استان شمالی به ویژه مازندران و گیلان مستعد پرورش محصولات باغی به ویژه کیوی هستند و این مزیت فرصت مناسبی برای ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری آنها است که می‌تواند علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی و ارزش افزوده در رفع معضل اشتغال نیروی کار این استان‌ها را در خود جای دهد.

وی تاکید کرد: بخشی از محصول باغی تنکابن به ویژه کیوی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آسیای میانه و عراق صادر می‌شود و با توجه به اینکه این محصول قابلیت فرآوری و تهیه مواد اولیه بسیاری از صنایع به ویژه غذایی، دارویی و بهداشتی را دارد می‌توانیم با توسعه صنایع تبدیلی و جانبی در این حوزه به رونق اقتصادی خوبی برسیم.

اوجانی ادامه داد: در سبد صادراتی کشور نیز می‌توانیم با ایجاد تنوع محصول در کنار صدور میوه کیوی به کشورهای بیشتری صادرات داشته باشیم که هم ارزآور و هم با ارزش افزوده خوبی همراه خواهد بود.

وی تصریح کرد: به این منظور باید شناخت دقیقی از میزان تولید محصول، امکان‌سنجی کارشناسی در تامین مواد اولیه و صنایع تبدیلی صورت پذیرد.

اوجانی تصریح کرد: به دلیل گردشگری بودن منطقه و ترافیک سنگین مسیرهای غرب استان در بیشتر فصول سال به ویژه در تنکابن عمده‌‌ترین موانع صادرات کمبود زیرساخت‌های ساماندهی آن به ویژه پایانه‌های مناسب بارگیری محصولات و فقدان کمربندی در بیشتر شهرهای این منطقه است که در صورت تامین این زیرساخت‌ها فرصت‌های شغلی فراوانی در کنار تولیدات باغی وجود دارد که قابلیت بهره‌گیری بسیاری در رشد اقتصادی منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/2296/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول