اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمادگی لازم برای صادرات محصولات لبنی به ارمنستان

صادرات محصولات لبنی آذربایجان‌شرقی به کشورهای اروپایی و عراق

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی گفت: برای ورود محصولات تولیدی شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی به بازارهای مصرف ارمنستان آمادگی کامل داریم.

صادرات محصولات لبنی آذربایجان‌شرقی به کشورهای اروپایی و عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد براتی‌گودرزی ظهر امروز در حاشیه دیدار آشوت قاهرامانیان استاندار آرماویر ارمنستان و علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی از مجتمع شیر پگاه تبریز اظهار کرد: برای ورود محصولات تولیدی شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی به بازارهای مصرف ارمنستان آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به این مطلب که این شرکت در حال حاضر با کسب گواهی‌های تولید برتر جهانی جزو واحدهای ممتاز کشوری محسوب می‌شود، گفت: آزمایشگاه تخصصی و نیز واحدهای فنی و تحقیقی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی شرایط ویژه‌ای را برای تعریف خطوط جدید تولید و عرضه انواع محصولات باکیفیت لبنی فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: تأمین سلامت کیفی محصولات تولیدی در شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی در اولویت کاری است و در این رابطه سعی بر آن است که با ارتقای جایگاه حقیقی محصولات تولیدی گام‌های بزرگی در امر صادرات و ارزی آوری برای ایران اسلامی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در این کارخانه از 11 تن شیر، معادل یک تن پودر شیر تولید می‌شود، گفت: علاوه بر شیر خشک از 22 کیلو آب پنیر تولید شده در شیر پگاه آذربایجان‌شرقی، یک کیلو پودر آب پنیر که در صنایع غذایی کاربرد فراوان دارد تولید می‌شود. 

براتی گودرزی با اشاره به اینکه آب پنیر به عنوان مازاد کارخانجات پنیرسازی با دارابودن شش رصد ماده خشک یکی از با ارزش‌ترین محصولات جانبی صنایع لبنی است که با تکنولوژی‌های موجود نظیر خشک کردن و تکنیک‌های دیگر محصولات متفاوتی از آن تهیه می‌شود، گفت: پودر آب پنیر دارای کاربرد خاص در صنایع مختلف بوده و در فراورده‌های حجیم شده غلات، برای غنی کردن فرآورده‌های آردی مانند ماکارونی، انواع نان، بیسکوئیت، کیک و کلوچه و نیز امولسیون کردن چربی در فرآورده‌های گوشتی بکار گرفته می‌شود. 

این کارخانه روزانه 250 تن شیر خام دریافت و با ارائه 35 رقم انواع محصولات فرآوری شده از طریق این شرکت در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی در کشورهای اروپایی، عراق، پاکستان و ترکمنستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/60002/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول