اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

تربیت دینی فرزندان مورد توجه والدین قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: والدین برای تقویت اعتماد به نفس فرزندان خود اهتمام کرده و با در پیش گرفتن راهکارهای صحیح تربیتی و تربیت دینی به این توفیق دست پیدا کنند.

تربیت دینی فرزندان مورد توجه والدین قرار گیرد

احد مهرمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تربیت فعالیتی منظم و مستمر در راستای کمک به رشد جسمانی، شناختی، اخلاقی و عاطفی است که به رشد جسمانی، شناختی، اخلاقی، عاطفی و به طور کلی پرورش و شکوفایی استعدادهای فردی کمک می‌کند از طرف دیگر والدین برای تقویت روحیه اعتماد به نفس فرزندان خود بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نتیجه فعالیت‌های تربیتی در شخصیت به ویژه در رفتارهای شخص ظاهر می‌شود، گفت: به طریقی نوجوانان و نونهالان باید تربیت شوند که انگیزه درونی، اعتماد به نفس، حس دوستی و دوست داشته شدن، مسئولیت‌پذیری در آن‌ها افزایش یابد چرا که اگر فرزندمان به این طریق تربیت شود به هیچ وجه برای ایجاد قدرت و تعلق در خودشان به گروه‌های فاسد مواد مخدر و صدها معضل دیگر رو نمی‌آورند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ادامه به ارائه راهکارهایی برای ایجاد حس سلامت و امنیت در فرزندان اشاره کرد و افزود: باید والدین زمان زیادی به فرزندان خود اختصاص دهند به طوری که خیلی وقت‌ها وانمود می‌کنند به حرف‌های فرزندمان گوش می‌کنیم در حالی که این‌طور نیست.

این مسئول ادامه داد: اگر نتوانیم در طول روز زمانی را خالص به فرزندمان اختصاص دهیم بدرفتاری را شروع می‌کنند، توجه منفی در ذهن بچه‌ها خیلی بدتر از بی‌توجهی است پس بهتر است در این اوقات به احساس فرزندان ارزش قائل شویم و به او پاسخ مثبت دهیم.

مهرمند یکی از نکات دیگر تربیتی را حرف نزدن و عمل کردن دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهد که روزانه بیش از 2 هزار خواسته از فرزندمان داریم پس عجیب نیست که بیشتر بچه‌هایمان دیگر صدای پدر و مادرشان را نمی‌شنوند به جای بدرفتاری باید از آن‌ها پرسید چه باید کرد.

وی خطاب به والدین گفت که با روش‌های درست اجازه دهید تا فرزندتان احساس قدرت کنند و افزود: اگر شما این کار را نکنید خودشان راه‌های نادرستی برای احساس قدرت کردن پیدا می‌کنند پس راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن سبب شوید احساس ارزشمند بودن و قدرت داشتن کنند این است که به آن‌ها اجازه دهید انتخاب کرده و در محاسبه مخارج روزانه به شما کمک کنند.

این مسئول متذکر شد: در کارهای ساده مانند پختن غذا، خرید کردن و... اجازه دهید بچه‌ها در کنار شما قرار گیرند به طوری که حتی یک بچه دو ساله می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد اما بیشتر اوقات والدین کارهای آن‌ها را انجام می‌دهند در حالی که خودشان خیلی خوب برای انجام آن کار قادر هستند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اذعان داشت: از طریق رعایت کردن نکته‌های ساده و قابل اجرا می‌توان فرزندان را برای همیشه در آغوش گرم خانواده حفظ کرده و آن‌ها را در مقابل آسیب‌های مختلف اجتماعی مصون نگه داشت که برای عملی شدن این موضوع باید روش‌های درست تربیتی را به والدین آموخت.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول