اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبگرم:

ابعاد تربیتی عاشورا تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبگرم گفت: ابعاد تربیتی عاشورا و حرکت عظیم امام حسین (ع) برای مردم تبیین شود.

ابعاد تربیتی عاشورا تبیین شود

حجت‌الاسلام علی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حادثه کربلا از ابعاد مختلف فرهنگی، دینی و تربیتی قابل بحث و نیز بررسی است.

امام جمعه آبگرم افزود: فرهنگ تربیت و پرورش دینی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که در بحث فرهنگ عاشورایی می‌توان به عظمت آن پی برد و حقیقت عاشورا را در این بعد نیز درک و تفسیر کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین‌ (ع) بهترین و ناب‌ترین مربی معرفتی و دینی است که با پیشگامی در صحنه مبارزه عملی با ستمگران به شاگرادانش درس‌های بی‌شماری را مانند ایثار، گذشت، فداکاری و در مجموع اصول صحیح زندگی تدریس کرد، تصریح کرد: کربلا اجتماعی ناب و متعالی از یاران باوفا و حق‌باور است که با پیکار برابر ستمگران خویش را به سعادت و رستگاری رسانده و امام عصر خویش را تا مرز شهادت یاری کردند.

امام جمعه آبگرم ادامه داد: سیره عملی دینی امروز لازم است تا به طور عمیق و جدی در صحنه‌های گوناگون اقتصادی وارد شده تا بتواند پایه‌های اقتصاد اسلام را بنیان نهاده و سبب اقتدار نظام اسلامی شود.

صالحی عنوان کرد: سالم‌ترین و نیکوترین نوع برقراری ارتباط معنوی و عاطفی در صحنه کربلا به وجود آمد که چگونه یاران با وفای ابا‌عبدالله‌ الحسین (ع) تا آخرین قطره خونی که در پیکر خویش داشتند ایستاده و از حریم ولایت و حق دفاع کردند.

وی ولایت‌مداری را از شروط اصلی در حکومت اسلامی برشمرد و عنوان کرد: لازم است که تمام کارگزاران و آحاد مردم زمینه را برای شکوفایی کشور فراهم کنند.

امام جمعه آبگرم اذعان داشت: کربلا صحنه تقابل و مبارزه دو فرهنگ بود که در یک سو لشگر حق و در سوی دیگر لشگر باطل حضور داشت و ابا‌عبدالله و یاران باوفایش با ایستادگی خویش اوج ایثار را به دشمنان دین شناسانده و اسلام را از انحراف‌های بسیار گسترده‌ای که ممکن بود پیش بیاید، نجات داد.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول