اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

فرزندانی صالح برای جامعه توحیدی و اسلامی تربیت کنید

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: وظیفه مادران در شرایط کنونی این است که فرزندانی صالح برای جامعه توحیدی و اسلامی تربیت کنید.

فرزندانی صالح برای جامعه توحیدی و اسلامی تربیت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، آیین سراسری بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع)، پیش از ظهر امروز هم‌زمان با اقصی نقاط جهان، در امامزاده هفده تن گلپایگان برگزار شد تا نوزادان یک‌بار دیگر فریاد خاموش و خونین کوچک‌ترین سرباز سپاه کربلا را به گوش جهانیان برسانند.

این همایش به همت هیئت رزمندگان اسلام، شورای تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان و هیئت امنای امامزاده هفده تن با هدف به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی و حماسی قیام امام حسین(ع) و انتقال پیام عاشورا برگزار شده بود.

در این آیین پر شور و بی‌سابقه مادران با عشق به مولایشان حسین(ع)، طفل شیرخواره و خردسال خود را با لباس‌های

متحد‌الشکل برای بیعت با کوچک‌ترین سرباز امام حسین(ع) آورده بودند به امید آنکه طفل کوچکشان با تأسی از حضرت

علی اصغر(ع) در آینده سربازی در رکاب مولای زمان، حضرت بقیة‌الله‌(عج) باشد.

مادران گوشه‌ای از عشق و ارادت خود به سیدالشهدا را با به تن کردن لباس‌های سبز و سفید و سربندهای قرمز و مشکی مزین به عبارت "بأی ذنب قتلت" و "یا حسین" به فرزند خود نشان دادند.

همه فضای امامزاده آکنده از اشک و ناله و ضجه بود و صدای ناله و شیون مادرانی که از هرسوی بر مظلومیت خاندان

رسول الله(ص) و امام حسین(ع) با گریه‌های کودکانشان در هم آمیخته بود، شنیده می‌شد.

این صحنه‌ها تداعی‌کننده گوشه‌ای از واقعه بزرگ کربلا بود و یادآور ضجه‌های ام البنین در فراق کودک شش ماهه به خون آغشته و پرپر شده‌اش بود.

حضرت علی‌اصغر(ع)، درخشان‌ترین چهره کربلا و بزرگترین سند مظلومیت امام حسین(ع) است و تا امروز تاریخ داغی به سنگینی داغ شهادت او را ندیده است.

این سرباز امام حسین(ع) اگر چه کوچک است، اما مقامش نزد خدا والاست و به درستی مقام باب‌الحوائج برای او ارزنده است. 

امام جمعه گلپایگان در همایش شیرخوارگان حسینی، ضمن تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش بیان کرد: وظیفه ما در قبال شهادت امام حسین(ع) واتفاقاتی که در صحرای کربلا روی داد، چیست؟ آیا فقط گریه در عزای امام حسین(ع) کافیست؟

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا اسماعیلی با تاکید بر اینکه حضور در جلسات عزاداری و گریه در رثای امام حسین(ع) ضروری ولازم است، تصریح کرد: مهتراز حضوردر جلسات عزاداری شناخت امام حسین(ع) و راه امام حسین (ع) است.

وی گفت: نباید از کنار آموزه‌های دینی بی تفاوت بگذریم و سکوت کنیم.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی وظیفه ای سنگینی برعهده دارند، خاطرنشان کرد: همانگونه که امروز فرزندان خردسال را برروی دست گرفتید باید آنها را برای جامعه توحیدی و اسلامی هم درست تربیت کنید.

وی ادامه داد: اگر فرزندان امروزدرست تربیت نشوند چه کسی فردا راه حسین(ع) و اصحاب حسین (ع) را ادامه خواهد داد و علم خونین عاشورا و کربلا را بردوش خواهد کشید.

اسماعیلی با تاکید براینکه باید قیام امام حسین(ع) به نسل های آینده منتقل شود، تصریح کرد: باید فرزندان را با اخلاق علوی، فاطمی، حسینی و اهل بیت آشنا کنیم و روح این بزرگان در زندگی ما موج بزند.

وی یادآورشد: وظیفه والدین در حال حاضر اینست که فرزندان را به گونه‌ای تربیت کنند که دربرابر افکار و اندیشه های التقاطی سرفرود نیاورند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه ماهواره ها ابزار دست بیگانگان است و به وسیله این ابزارجوانان و نوجوانان ما را مورد تهدید قرار می دهند، اظهارکرد: اگر می خواهیم حسینی باقی بمانیم نباید این ابزار بین ما و بیگانگان فاصله و جدایی ایجاد کند و

اندیشه‌های زهرآلود به جامعه تزریق شود.

وی افزود: رفتارحسینی باید منطبق بر زندگی امام حسین(ع) باشد و همانگونه که امام حسین(ع) با خانواده و بستگان و همسایه‌ها رابطه صمیمی و دوستانه ای داشت ما هم راه آن بزرگوار را ادامه دهیم و گفتار و رفتارمان توحیدی و اسلامی باشد.

اسماعیلی با تاکیدبراینکه زنان جامعه اسلامی باید حجاب خود را کاملا رعایت کنند، بیان کرد: زنان جامعه اسلامی نباید با

لباسهای زننده و کوتاه و چسبان در خیابانها در معرض دید نامحرمان قرارگیرند، کسانی که با این نوع پوشش در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند زندگیشان بر محور قرآن و اندیشه های اسلامی نیست بلکه از اندیشه و افکار دشمنان پیروی می‌کنند.

وی تاکیدکرد: زنان جامعه اسلامی باید دختران را با دیانت و پسران را با غیرت تربیت کنند و آنها را با فرهنگ عاشورا آشنا کنند تا فرزندانی صالح و رهروانی صادق در رکاب بقیه الله اعظم(عج) داشته باشیم.

انتهای پیام/63001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول