اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای هوشمندسازی روشنایی معابر قزوین

روشنایی معابر خیابان شهید مدنی قزوین هوشمند شد

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: در نخستین گام برای هوشمندسازی روشنایی معابر این استان روشنایی معابر خیابان شهید مدنی قزوین هوشمند شد.

روشنایی معابر خیابان شهید مدنی قزوین هوشمند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از شرکت توزیع برق استان قزوین، محمدتقی مرادی اظهار کرد : در راستای مدیریت مصرف و کنترل مصرف برق چراغ‌های روشنایی معابر و به عنوان نخستین گام در راستای هوشمندسازی روشنایی معابر توسط شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، تعدادی چراغ‌های هوشمند در خیابان شهید مدنی شرقی قزوین نصب و با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: مصرف این چراغ‌ها از نیمه شب به بعد با کاهش تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده در حدود 40 درصد کاهش می‌یابد.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد:  در صورت اجرای این طرح در سطح استان سالیانه بیش از 24 میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال خواهد داشت که هزینه اجرای طرح طی دو تا 2/5 سال، از محل صرفه‌جویی حاصل از مصرف برق روشنایی معابر تأمین خواهد شد.

مرادی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 14 هزار چراغ روشنایی در سطح این استان نصب و در حال بهره‌برداری است که در همگی آنها از لامپ‌های گازی (که بازده بالاتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای برخور دارند) استفاده شده و در سال‌های اخیر در راستای مدیریت مصرف برق استانداردسازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در آخرین مرحله طرح جایگزینی چراغ‌های گازی به جای چراغ‌های مثلثی (با لامپ رشته‌ای 100 وات) در روستاها بود که در ابتدای سال با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال به اجرا در آمد.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت توزیع برق استان قزوین عنوان کرد: سالیانه حدود 56 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در شبکه روشنایی معابر استان قزوین مصرف می‌شود که 1.5 درصد مصرف انرژی کل این استان را شامل است

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول