اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه سمنان:

شهدا با بصیرت راه خود را انتخاب کردند / عاشورا الگوی بی‏‏نظیر رشادت است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان سمنان گفت: شهدا با بصیرت و آگاهی، راه خود را انتخاب کردند و به درجه والای شهادت نائل آمدند.

شهدا با بصیرت راه خود را انتخاب کردند / عاشورا الگوی بی‏‏نظیر رشادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ حجت‌الاسلام محمدتقی خیری‏گنجی در یادواره شهدای بسیج هنرمندان که در مدرسه سیادت سمنان برگزار شد، اظهار داشت: باید جایگاه ولایت فقیه را به جوانان و نوجوانان نشان داد تا با بصیرت و پیروی از خط ولایت فقیه دچار فتنه‌های دشمن نشوند.

وی با اشاره به قیام عاشورا تصریح کرد: امام حسین (ع) در آن زمان برای احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر، جان، مال و هستی خویش را فدای اسلام کرد.

خیری‏گنجی بیان داشت: واقعه عاشورا و نهضت حسین ‌بن علی (ع) استثنایی‌ترین و بی‌نظیرترین واقعه از بین تمام قیام‌ها و نهضت‌هایی بوده که در تاریخ بشر به وقوع پیوسته است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان سمنان افزود: این نهضت نه تنها الگو و اسوه همه قیام‌های پس از خودش واقع شد، بلکه از همان روزهای نخست پس از واقعه تاکنون مورد توجه قرار گرفته و شاهد این مدعا، نوشتن کتاب‌های بی‌شمار از آن زمان تا امروز است.

عاشورا عامل احیای اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه سمنان نیز گفت: امام حسین (ع) از قیام عاشورا اهداف متعددی داشت که یکی از آنها، احیای سنت‌ها و ارکان فراموش شده اسلام است.

حجت‌الاسلام نجف دیانی اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام خود در صدد از بین بردن بدعت‌ در دین مبین اسلام بود.

وی با بیان اینکه قیام عاشورا علاوه بر انگیزه مذهبی و دینی دارای جنبه اجتماعی نیز هست، افزود: هیچ‏گاه امام حسین (ع) بدون دلیل وارد کربلا نشد و ایشان فرمودند که «از مدینه به عراق آمدم که جامعه را اصلاح کنم».

وی تصریح کرد: اصلاح جامعه بر چهار نوع اصلاح خود فرد، اصلاح بین خود و خدا، اصلاح بین خود و مردم و اصلاح بین خود و مال است.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان یکی دیگر از انگیزه‌های قیام امام حسین (ع) را جلب کردن اذهان مردم به سمت خود دانست و افزود: هدف امام فقط برای رضای خدا بود و ایشان اگر انگیزه شخصی داشتند، هیچ‏گاه تشنگی را که اعضای بدن را ناتوان می‌کند، به خود راه نمی‌دادند و تمام خانواده، دارایی و زندگی‌شان را در این راه صرف نمی‌کردند.

انتهای پیام/22492/ق/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول