اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

منازل شهدای یزد به مراکز فرهنگی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از تبدیل منازل شهدای این استان به حسینیه و مراکز فرهنگی مذهبی خبر داد.

منازل شهدای یزد به مراکز فرهنگی تبدیل می‌شود

محمدمهدی فرهنگ‌دوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و معرفی آنها به نسل امروز، خانه‌های شهدای این استان به حسینیه و مراکز فرهنگی مذهبی تبدیل می‌شود.

وی افزود: در صورتی که والدین، همسران،‌ فرزندان و خانواده‌های شهدا تمایل داشته و اعلام آمادگی کنند، نسبت برپایی کلاس‌های مختلف در منازل آنها اقدام می‌شود.

فرهنگ‌دوست خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح در هفت شهرستان استان یزد اجرایی شده و تاکنون 28 خانه شهید به حسینیه و مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد یادآور شد: بسیاری از خانواده‌های شهدا نیز اقدام به وقف منازل شهدا برای امور مذهبی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این مراکز که در دو بخش خواهران و برادران و در گروه‌های سنی مختلف از خردسالان تا سالمندان فعالیت می‌کنند، کلاس‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن همچنین احکام برگزار می‌شود.

فرهنگ‌دوست همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی نظیر رایانه، خیاطی، گلدوزی و ... را نیز از دیگر برنامه‌های قابل ارائه در این مراکز فرهنگی اعلام کرد.

وی از استقبال و ابراز تمایل بسیاری از خانواده‌های شهدای استان یزد برای شرکت در این طرح خبر داد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز آماده همکاری و مشارکت در اجرای این طرح است.

به گزارش فارس، استان یزد بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/2464/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول