اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 آذرماه امسال

برترین‌های معلول اصفهان تقدیر می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان گفت: 13 آذر‌ماه گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در اصفهان است و برترین‌های دانش‌آموزان معلول استان در بخش‌های مختلف مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

برترین‌های معلول اصفهان تقدیر می‌شوند

سعید ادیب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه روز جهانی معلولان در سال 1992 میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد مرد تصویب قرار گرفته است، اظهار کرد: سازمان ملل متحد با اعلام این روز در راستای ارتقای رشد اذهان عمومی نسبت به مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف اقدامات لازم را انجام داده است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان هر ساله برنامه‌های مختلفی را به منظور گرامی‌داشت روز جهانی معلولان برگزار می‌کند و معلولیت به عنوان محرومیت به شمار نمی‌رود و مسئولان نباید نسبت به توانمندی‌های قشر معلول جامعه غافل باشند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان تصریح کرد: 13 آذر‌ماه امسال مراسم گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در کانون فرهنگی، تربیتی امام خمینی (ره) اصفهان برگزار می‌شود و در این برنامه برترین‌های دانش‌آموزان معلول استان در بخش‌های مختلف مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه هرساله شعاری به مناسبت روز جهانی معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام می‌شود، ادامه داد: با برطرف کردن موانع موجود در جامعه فرهنگ ایجاد فرصت‌های دسترسی به امکانات اجتماعی را برای تمام افراد ترویج کنیم نیز به عنوان شعار روز جهانی معلولان در سال 2012 به شمار می‌رود.

ادیب با بیان اینکه در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی معلولان از 150 نفر از دانش‌آموزان استثنایی برتر استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی کشور و قبول شدگان کنکور سراسری تقدیر می‌شود، تاکید کرد: تبیین فرهنگ ارتقای اذهان عمومی نسبت به توانمندی‌های قشر معلول جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول