اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

آموزش و پرورش استثنایی مازندران ‌کمبود نیروی انسانی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: آموزش و پرورش استثنایی مازندران ‌کمبود نیروی انسانی دارد.

آموزش و پرورش استثنایی مازندران ‌کمبود نیروی انسانی دارد
علی سیاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 5 هزار و 100 دانش‌آموز در 72 مدرسه ویژه استثنایی استان تحصیل می‌کنند، بیان داشت: حدود یک هزار و 200 نفر از دانش‌آموزانی که از معلولیت خفیف برخوردارند در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.
وی رویکرد آموزش و پرورش استثنایی را آموزش، توانبخشی و تربیتی دانست و گفت: فرایند اجتماعی‌سازی معلولان در اولویت کار قرار گرفته است تا این اقشار جامعه محور باشند.
سیاحی با تاکید بر اینکه آموزش مدارس باید به سمت مهارت به دانش‌آموزان معلول پیش رود، تصریح کرد: چهار سال است که آموزش‌های هنرستانی برای دانش‌آموزان معلول مازندرانی اجرا می‌شود.
وی از وجود 16 مدرسه دوره حرفه‌ای معلولان در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: مازندران در بخش آموزش‌های حرفه‌ای و ایجاد 20 مرکز ویژه اختلالات یادگیری رتبه اول را در سطح کشور کسب کرد.
سیاحی اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی با کمبود نیروی انسانی مواجه است ولی همین تعداد معلمان مدارس استثنایی توانمند هستند.
این مقام مسئول با بیان اینکه مازندران هرساله طرح سنجش دانش‌آموزان اول ابتدایی را اجرا می‌کند، گفت: سه سال است که طرح سنجش در شهرهای مازندران به صورت صددرصدی اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: هر دانش‌آموز معلول در سه سطح آموزشی جای می‌گیرد که اولویت ما برای سال‌های آینده بچه‌هایی است که از اختلالات رفتاری برخوردارند که در بحث آموزش مراقبت‌های ویژه‌ای لحاظ می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در آموزش و پرورش نیروی انسانی شناور است، ابراز داشت: در بستر آموزش و پرورش استثنایی نیازمند معلمان متخصص هستیم.
وی اعتبار امسال آموزش و پرورش استثنایی را در سه بخش عمرانی، تعمیراتی و هزینه‌ای 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار یک میلیارد تومانی برای هزینه سرانه دانش‌آموزان استثنایی به مدارس تخصیص یافت.
سیاحی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان استثنایی با حمایت آموزش و پرورش به مدرسه می‌روند، خاطرنشان کرد: مشارکت والدین مهم است و ارتباط بین خانه و مدرسه کمک کار بخش معلولیت‌ها و جستجو در روش‌های آموزشی با این اقشار است.
وی با بیان اینکه در مازندران 30 کلاس برای دانش‌آموزان اوتیسمی در نظر گرفته‌ایم، ابراز داشت: آموزش مربیان دانش‌آموزان استثنایی و اوتیسمی در اولویت فعالیت‌های آموزش و پرورش است.
سیاحی اذعان داشت: تغییر ساختار آموزشی شامل آموزش و پرورش استثنایی می‌شود که از سال آینده قابل اجرا است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول