اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌دلیل عدم وجود دبیرستان استثنایی؛

دانش‌آموزان معلول دبیرستانی نمی‌توانند در آبادان تحصیل کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: متاسفانه دانش‌آموزان معلول آبادانی به‌دلیل عدم وجود دبیرستان در آبادان، نمی‌توانند در مقطع دیبرستان تحصیل کنند.

دانش‌آموزان معلول دبیرستانی نمی‌توانند در آبادان تحصیل کنند
علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در حال حاضر 320 دانش‌آموز معلول در آبادان مشغول تحصیل در مدارس استثنایی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی هستند.
وی ادامه داد: باوجود پیگیری‌های انجام شده هنوز دبیرستان استثنایی در سطح شهرستان آبادان راه‌اندازی نشده و دانش‌آموزان معلول آبادانی و خرمشهری قادر به ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان نیستند.
رئیس اداره بهزیستی آبادان با اشاره به وجود دیبرستان در مرکز استان، افزود: بعد و مسافت و مشکلات عدیده‌ای که معلولان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ادامه تحصیل برای این قشر را در مرکز استان غیرممکن کرده است.
وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مشکلات فراروی ادامه تحصیل مددجویان معلول بهزیستی اقداماتی را اجرایی کنند.
فرحانی تصریح کرد: .در حال حاضر 2 هزار و 300 مددجوی دانش‌آموز و 284 مددجوی دانشجو در سطح شهرستان وجود دارند.
وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های سنگین ادامه تحصیل مددجویان، گفت: با توجه به اینکه در گذشته هزینه‌های تحصیل مددجویان به‌صورت کامل تأمین میشد، طی دو سال اخیر تأمین هزینه‌ها بر اساس میزان معلولیت، معدل و دیگر موارد مشابه این صورت میگرفت.
رئیس اداره بهزیستی آبادان اضافه کرد: امسال رایزنی‌هایی صورت گرفته که مجدداً مددجویان زیرپوشش بهزیستی بتوانند به‌صورت رایگان تحصیل کنند البته این موضوع هنوز مصوب نشده است.
وی در خصوص پرداخت مستمری به مددجویان، اظهار داشت: متأسفانه از تعداد سه هزار معلولی که از خدمات اداره بهزیستی استفاده میکنند تنها 950 نفر مستمریبگر بوده و 700 معلول در نوبت برای مستمری هستند.
فرحانی خاطرنشان کرد: حل مشکلات فراروی مددجویان بهزیستی نیازمند همکاری و تعامل هرچه بیشتر مسئولان است که امیدواریم با تحقق این موضوع شاهد حل مشکلات این قشر باشیم.
وی افزود: اشتغال و مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های مددجویان زیرپوشش اداره بهزیستی است که تاکنون در راستای رفع این دغدغه‌ها اقدامات مطلوبی انجام شده است.
رئیس اداره بهزیستی آبادان گفت: امیدواریم با همکاری ادارات، شرکت‌ها و کارخانه‌ها امسال بتوانیم تعهد اشتغال اداره بهزیستی برای مددجویان را محقق کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول