اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

تبیین و معرفی عاشورا از دریچه هنر تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: تبیین و معرفی عاشورا از دریچه هنر می‌تواند نقش اثرگذاری در معرفی این واقعه به نسل جوان داشته باشد.

تبیین و معرفی عاشورا از دریچه هنر تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد رفائی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: سوگواره لحظه‌های عاشورایی می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در ایجاد ارتباط میان روحانیت و هنرمندان ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه سوگواره لحظه‌های عاشورایی در تربیت و هدایت روحانیون هنرمند با موضوع عاشورا نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند، بیان داشت: هنرمندی می‌تواند در تبیین هنر عاشورایی به درستی گام بردارد که شناخت کافی از واقعه عاشورا داشته باشد.

رفائی گفت: هنرمندان با درک صحیح و شناخت زوایای مختلف حادثه عاشورا می‌توانند نسبت به تولید آثار فرهنگی، هنری و دینی اهتمام داشته باشند.

وی اذعان داشت: آثار ارائه شده در سوگواره لحظه‌های عاشورایی آثاری زیبا در قالب فیلم و عکس است که اتفاقات منحصربه‌فرد و خاص هر استان را به تصویر کشیده است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی تصریح کرد: سوگواره لحظه‌های عاشورایی می‌تواند به‌عنوان گنجینه‌ای ارزشمند برای ماندگاری هنر عاشورایی معرفی شود.

وی ادامه داد: شناخت استعدادهای هنرمندان و روحانیون، ارائه آموزش‌های لازم در راستای تربیت هنرمندان عاشورایی از جمله راهکارهای استمرار سال‌های آتی سوگواره لحظه‌های عاشورایی است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که متاسفانه در حوزه تولید آثار فاخر با محوریت عاشورا فعالیت کمی صورت گرفته است،افزود: برای معرفی عاشورا از دریچه هنر نیازمند برگزاری سوگواره‌ها و جشنواره‌های متعدد هستیم چرا که هنر می‌تواند در پایداری این حادثه عظیم نقش ویژه‌ای برای جوانان داشته باشد.

رفائی در همین زمینه با بیان اینکه عاشورا به‌عنوان اساس اسلام و مرکز اندیشه‌های اسلام مطرح است تصریح کرد: برای استمرار هنر عاشورایی نیازمند این هستیم که استعدادها و هنر هنرمندان عاشورایی رها نشود.

انتهای پیام/70001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول