اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

راه بسیج روش عاشوراست / بسیجیان حمایت از رهبری را رها نکنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر گفت: راه بسیج در حقیقت راه و روش عاشوراست و نشان دادن این راه تنها با عمل ممکن است.

راه بسیج روش عاشوراست / بسیجیان حمایت از رهبری را رها نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، حجت‏الاسلام محمد بارانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از منتخبان بسیجی و کارکنان سپاه مهدیشهر افزود: بسیجی باید با الگوگیری از یاران امام حسین(ع) در بدترین شرایط و موقعیت، جهاد در راه خدا و حمایت از رهبری را رها نکند و با افتخار بجنگد و جان خود را فدا سازد.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) جان خود را در راه حفظ اسلام و زنده نگه داشتن احکام خداوند فدا کرد؛ از این رو، بسیجیان نیز باید برای حفظ دستاوردهای ملی انقلاب و نظام تمام تلاش خود را نشان دهند.

امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: خون سیدالشهدا(ع) باعث زنده شدن نهضت اسلام شد و بعد از 1400 سال باز اصحاب حسینی او در میدان دفاع از اسلام و شرف خود برابر یزید زمان سر تسلیم فرود نیاوردند و تا آخر ایستادگی کردند.

بارانی بیان کرد: بسیجی باید در تمام احوال خود فرهنگ و اهداف عاشورایی و حسینی را نشان دهد و الگویی برای جامعه باشد.

امام جمعه مهدیشهر گفت: بسیج میراث‏دار درس‏ها و عبرت‏های عاشوراست و بسیجیان باید با ناامید کردن دشمنان، در دل آنها وحشت بیندازند تا آنان هرگز جرأت تجاوز را به خود راه ندهند و صحنه عاشورا تکرار نشود.

ولایت فقیه امتداد رهبری و امامان معصوم است

یک استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: ولایت فقیه در جامعه اسلامی امتداد همان رهبری الهی امامان بوده و ایران به واسطه داشتن رهبری است که توانسته به پیشرفت‏های بزرگی دست یابد.

حجت‏الاسلام علی محمودی اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) و واقعه کربلا پیام‎های سازنده بی‎شماری به همراه داشت.

وی  با بیان اینکه از جمله پیام‏های عاشورا درس بندگی خداوند است، تصریح کرد: بندگی یعنی تعظیم برابر دستورات الهی در هر شرایط مکانی و زمانی بدون هیچ قید و شرطی و امام حسین(ع) و یارانش الگوی این بندگی و اطاعت از خداوند هستند.

محمودی وفاداری و اطاعت از رهبری و ولایت را از دیگر درس‏های عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: حضرت عباس(ع) و تمام یاران امام حسین(ع) تا آخرین لحظه از ایشان اطاعت کردند و همواره گوش به فرمان بودند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ائمه اطهار و امام حسین(ع) نخستین بسیجیان دنیا بودند که تمام زندگی خود را در راه سرافرازی دین اسلام فدا کردند.

محمودی بصیرت را توانایی تشخیص حق از باطل تعریف کرد و افزود: جوانان باید در تمام زمینه‏ها از قبیل اجتماعی، سیاسی و دینی از بصیرت لازم برخوردار باشند.

وی تقلید در مسائل دینی را یک اصل اساسی یاد کرد و ادامه داد: عقل و دین مکمل هم بوده و افراد غیرمتخصص نباید هیچ وقت تقلید را کنار بگذارند. 

انتهای پیام/74004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول