اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید نماینده مشگین در مجلس اعلام شد

انتقاد نماینده مشگین‌شهر از تأخیر در احداث سد احمدبیگلو

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از تأخیر عملیات احداث سد احمدبیگلو در این شهر به شدت انتقاد کرد.

انتقاد نماینده مشگین‌شهر از تأخیر در احداث سد احمدبیگلو

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای و مهر ماندگار شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: این پروژه قرار است در قالب مهر ماندگار تا مردادماه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد که با وضعیت پیش آمده امکان بهره‌برداری از این پروژه بعید به نظر می‌رسد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را در حال حاضر 35 درصد اعلام کرد و افزود: با ادامه روند فعلی و تأخیرهایی که در تکمیل آن به وجود آمده به نظر می‌رسد در موعد مقرر نمی‌توان پروژه را تکمیل کرده و آماده افتتاح کرد.

اسدی از سفر قریب‌الوقوع وزیر نیرو به شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: در این سفر قرار است وزیر نیرو از پروژه‌های صنعت آب در این شهرستان بازدید کند و نسبت به تکمیل برخی از پروژه‌ها وعده و قول مساعدی بدهد تا اعتبارات به موقع تزریق شود.

این مسئول با اعلام اینکه تاکنون برای تکمیل این سد 120 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، خاطر نشان کرد: عملیات احداث این سد از سال 89 شروع شده و به نظر می‌رسد همچنان روند احداث این پروژه با تزریق کم اعتبارات در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

وی تکمیل این سد را در آبرسانی به مناطق روستایی و همچنین اجرای شبکه‌های آبیاری مزارع و باغات مؤثر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه مشگین‌شهر پایلوت کشاورزی است، ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این سد تکمیل شده و بستر توسعه روزافزون در این خطه از میهمان فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به ضعف برخی از دستگاه‌ها در بی‌توجهی به اصول اساسی در عمل به فرمان مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تقویت جبهه تولید داخلی اضافه کرد: در سالی که مزین به حمایت از تولید داخلی است نهایت تعجب و حیرت است که عده‌ای گرایش به واردات داشته باشند و یا بخواهند از کالاهای لوکس خارجی استفاده کنند.

اسدی بیان کرد:‌ چنین تفکری سبب می‌شود چرخه‌های اقتصادی کشورمان در سالی که باید تولید ملی تقویت شود و صادرات به شکل دامنه‌دار صورت بگیرد یک اثر منفی در روند اقتصادی می‌گذارد.

وی تنها راه مقابله با تحریم‌ها و رسیدن به مرز خودکفایی واقعی را توجه جدی به تولید کیفی داخلی، افزایش صادرات و همچنین جلوگیری از مصرف‌زدگی صرف توصیف کرد و گفت:‌ ما در شهرستان مشگین با مشکل و معضل رکود واحدهای تولیدی مواجه هستیم که این رکودگاه عرصه را در حوزه اقتصادی و اشتغال چنان تنگ می‌کند که ضرورت دارد برای کاستن از این معضلات دید واقع‌بینانه و کارشناسی شده به حوزه تولید داشته باشیم.

اسدی از بانک‌های عامل نیز خواست در تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی همت کنند و با پرداخت تسهیلات مختلف به ویژه سرمایه در گردش به تقویت این حوزه بیش از گذشته کمک کنند.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود با بیان علل و عوامل توسعه فزاینده بیکاری در منطقه ضرورت برنامه‌ریزی صحیح، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، حرکت به سمت تولید کیفی و صادرات‌محور را ضروری و با اهمیت توصیف کرد.

انتهای پیام/62001/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول