اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آبیاری سعدآباد:

سد انحرافی سرقنات 4.5 متر سرریز داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آبیاری سعدآباد از سرریز شدن 4.5 متری سد انحرافی سرقنات در اثر وقوع سیلاب‌ در شهرستان دشتستان خبر داد.

سد انحرافی سرقنات 4.5 متر سرریز داشته است

مسلم عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سعدآباد اظهار داشت: منابع آبی از حیاتی‌ترین عناصر در رشد و توسعه صنعت کشاورزی هستند و در شهرستان دشتستان که یکی از مستعدترین نقاط استان در عرصه کشاورزی است، منابع آبی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس اداره آبیاری سعدآباد خاطرنشان کرد: بر اثر بارش روزهای گذشته در شهرستان دشتستان سد انحرافی سرقنات دچار سرریز شده و بر اساس اطلاعات و آمار موجود میزان سرریز این سد انحرافی به 4.5 متر نیز رسیده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه سد انحرافی سرقنات هدایت مسیر آب را عهده‌دار است، بیان داشت: سد انحرافی سرقنات نقشی در ذخیره منابع آبی نداشته و آب رودخانه دالکی را به سمت کانال حاج مهدی سعدآباد که بخش اعظمی از نخیلات را تحت پوشش قرار داده سرازیر می‌کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای وقوع بارش‌های شدید و سیلاب در هفته جاری دریچه انتقال آب سد انحرافی سرقنات را بسته‌ایم تا به تاسیسات و زیرساخت‌های آبیاری منطقه سعدآباد که از مهم‌ترین منابع کشاورزی هستند، آسیبی نرسد.

این مسئول اذعان داشت: همزمان با وقوع سیلاب در شهرستان دشتستان دریچه تخلیه رسوب سد انحرافی سرقنات را بازگشایی کرده‌ایم ولی به دلیل حجم بالای رسوبات در اثر وقوع سیل امکان تخلیه رسوب از طریق این دریچه وجود نداشته است.

رئیس اداره آبیاری سعدآباد عنوان کرد: اپراتور سد، گروه تعمیرات شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر، مامورین گشت اداره آبیاری سعدآباد و ... در حال اجرای عملیات تخلیه رسوب انباشته شده در پشت دریچه تخلیه رسوب هستند.

عبداللهی با اشاره به قطعی 72 ساعته آب کشاورزی در منطقه سعدآباد به دلیل وقوع سیلاب گفت: پس از اتمام عملیات تخلیه رسوب فرآیند آبیاری در منطقه سعدآباد از سر گرفته می‌شود و امیدواریم تا 24 ساعت آینده، فرآیند آبیاری منطقه سعدآباد از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: با مدیریت شبانه‌روزی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و اداره آبیاری سعدآباد با وقوع سیلاب در منطقه سعدآباد شاهد ورود هیچگونه خسارتی به تاسیسات و زیرساخت‌های آبیاری منطقه نبوده‌ایم.

انتهای پیام/2451/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول