اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور تملکات سد گتوندعلیا خبر داد

تملک 21 هزار هکتار از اراضی ملی و خصوصی محدوده سدگتوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور تملکات سد گتوندعلیا از تملک بیش از 21 هزار هکتار از اراضی موجود در محدوده مخزن سدگتوند علیا خبر داد.

تملک 21 هزار هکتار از اراضی ملی و خصوصی محدوده سدگتوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، شهرام محتشم‌خانی عصر امروز در نشست خبری پس از بازدید خبرنگاران از مخزن و نیروگاه سدگتوندعلیا اظهار داشت: در شرایط کنونی 21 هزار هکتار از اراضی موجود در محدوده سد و نیروگاه گتوندعلیا تملک شده‌اند و هزینه تعیین شده به حساب اشخاص حقیقی واریز شده است.

وی با اشاره به تفکیک این اراضی گفت: از این اراضی بیش از 18 هزار هکتار به اراضی ملی و 3 هزار هکتار به اراضی دارای مالک خصوصی اختصاص داشته است که همه این میزان تملک شده است.

وی با اشاره به واحدهای ساختمانی قرار گرفته در محل مخزن سدگتوندعلیا، تاکید کرد: بیش از 91.5 درصد واحدهای ساختمانی موجود در محدوده مخزن سدگتوندعلیا تملک شده است و تملکات به 481 واحد مسکونی می‌رسد.

محتشم‌خانی خاطر نشان کرد: در محدوده مخزن این سد چهار واحد دامی و سه واحد صنعتی وجود داشته است که صد درصد این واحدها تملک شده است.

مدیر امور تملکات سد گتوندعلیا افزود: در این محدوده پنج مدرسه وجود داشته است که همه این واحدهای آموزشی تملک شده و در حال حاضر نیز مستغرق شده‌اند.

وی درباره میزان هزینه‌ای که برای تملک این اراضی صرف شده است، تاکید کرد: تا کنون 250 میلیارد ریال برای تملکات هزینه شده است و برای تملک دیگر اراضی نیز مشکل مالی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های انجام شده 100 درصد مردم با اسکان مجدد مخالف بودند و در این باره اسناد موثقی وجود دارد که همه مالکان خصوصی تنها خواستار فروش اراضی خود بودند.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول