اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری استان بوشهر:

ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری 62 میلیون متر مکعب افزایش داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: حجم ذخیره شده آب پشت سد رئیسعلی دلواری با افزایش 62 میلیون متر مکعبی از 109 میلیون متر مکعب پس از وقوع سیلاب به 171 میلیون متر مکعب رسیده است.

ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری 62 میلیون متر مکعب افزایش داشته است

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: آبیاری یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشاورزی محسوب می‌شود و در استان بوشهر که در عرصه کشاورزی استعدادها و قابلیت‌های بالایی دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در هشت سال گذشته خشکسالی‌ را سپری کرده و بارش‌های اخیر در افزایش حجم ذخیره آب بسیار اثرگذار بوده‌اند.

موسوی با اشاره به افزایش 62 میلیون متر مکعبی حجم آب ذخیره شده در حوضچه آبگیر سد رئیسعلی دلواری بیان داشت: بر اثر بارش‌های شدید ذخیره آب در حوضچه آبگیر سد رئیسعلی دلواری از 109 میلیون متر مکعب در مرحله اول به 120 میلیون متر مکعب و سپس با افزایش بارندگی و وقوع سیلاب به 171 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان آورد سیلاب در این بارندگی‌ها در حوضه آبگیر پشت این سد 46 میلیون متر مکعب است که ذخیره‌سازی این میزان آب در فاصله زمانی کوتاه از فصل بارش در حوضه سد رئیسعلی دلواری بی نظیر است.

این مسئول با اشاره به وضعیت ذخیره آب سال گذشته سد رئیسعلی دلواری اذعان داشت: میزان آب ذخیره شده در مخزن این سد در تمام دوره بارش سال گذشته 200 میلیون متر مکعب بوده است و پیش‌بینی می‌شود با بارش‌های سال جاری میزان ذخیره آب نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت نهایی سد رئیسعلی دلواری عنوان کرد: مجموع ظرفیت آبگیری سد رئیسعلی دلواری 694 میلیون متر مکعب است.

وی افزود: از کشاورزان انتظار داریم در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی و در توزیع عادلانه آب مدیریت کنند و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی، استان بوشهر را همراهی کنند تا در صورت کاهش منابع آبی در سال‌های آتی بتوانیم فرآیند آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

انتهای پیام/2451/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول