اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شبکه‌های آبیاری استان بوشهر:

سدهای انحرافی شبانکاره و باهوش اهرم سرریز شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در اثر بارش‌های شدید روزهای گذشته استان بوشهر سدهای انحرافی شبانکاره و باهوش اهرم سرریز شدند.

سدهای انحرافی شبانکاره و باهوش اهرم سرریز شدند

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: در روزهای گذشته بارش‌های شدید و مداوم را در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم و میزان بارش این شهرستان در مقایسه با ادوار و سال‌های قبل بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شرایطی که استان بوشهر هفتمین سال خشکسالی را سپری می‌کرد و در شبکه آبیاری تنگستان با کاهش دبی آب روبه‌رو بوده‌ایم، بر اثر بارش‌‌ باران در روزهای گذشته کانال‌های این شبکه پرآب و سرریز شد.

موسوی با اشاره به میزان نخیلات زیرپوشش شبکه آبیاری تنگستان، بیان داشت: شبکه آبیاری تنگستان دارای بیش از 100 هزار اصله نخل است که به‌ صورت مشارکت‌های مردمی آبیاری می‌شوند.

وی با توجه به جاری ‌شدن آب در تمامی نقاط شبکه آبیاری تنگستان، اضافه کرد: شبکه تنگستان دارای سه محله دهران، دهمیان و گلستان است که تا پیش از بارندگی‌های اخیر، آب هر چهار روز در یک محل در جریان بوده و پس از بارندگی و افزایش حجم آب ورودی، هم‌اکنون آب در هر سه محل جاری است.

این مسئول اذعان داشت: آب ورودی به کانال‌های آبیاری در دست مردم است و مردم با مشارکت و انتخاب یک نفر به ‌عنوان مسئول توزیع آب، ایشان به امر توزیع و تقسیم عادلانه آب در بین خود اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: دبی آب موجود در شبکه تنگستان پس از بارندگی 6 هزار و 700 لیتر بر ثانیه است که میزان 45 سانتی‌متر نیز از سد انحرافی باهوش اهرم سرریز داشته‌ایم.

موسوی گفت: قبل از بارندگی‌های شدید که روزهای گذشته در استان بوشهر به وقوع پیوسته است، دبی آب 100 لیتر بر ثانیه بوده که این موضوع خوشحالی قرین با شکر و سپاس از خالق هستی را به همراه داشته است.

وی از افزایش دبی آب ورودی به شبکه آبیاری آبپخش خبر داد و افزود: پیش از بارندگی حجم آب موجود در کانال اصلی شبکه آبپخش 6 هزار و 500 لیتر بر ثانیه بوده که پس از بارندگی به 10 هزار و 500 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به سرریز سد انحرافی شبانکاره گفت: سد انحرافی شبانکاره که آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی منطقه آبپخش را عهده‌دار است، 70 سانتی‌متر سرریز داشته است.

انتهای پیام/2451/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول