اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید سرزده استاندار از روند ساخت سد چم‌شیر مطرح شد

توسعه کهگیلویه و بویراحمد در گرو تکمیل سد چم‌شیر

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چم‌شیر از پروژه‌های فعال و باکیفیت کهگیلویه و بویراحمد است که آینده خوبی را برای توسعه این استان رقم می‌زند.

توسعه کهگیلویه و بویراحمد در گرو تکمیل سد چم‌شیر

 سیدحسین صابری در حاشیه بازدید از پروژه سد چم‌شیر در گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: پروژه سد چم‌شیر از پروژه‌های فعال و استراتژیک و باکیفیت این استان است.

وی افزود: عملیات حفاری، سرریز، تونل آبگیره، تکیه‌گاه‌های سد، تونل انحراف آب و جاده دسترسی و دائمی پروژه با کیفیت مطلوبی در حال اجرا است.

صابری تصریح کرد: این پروژه با اعتبار اولیه 287.6 میلیارد تومان معادل با 229.8 میلیون یورو و با مشارکت یک شرکت چینی در حال اجرا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مزایای این سد و با بیان این‌که سد چم‌شیر به راحتی قادر است یک‌هزار و 800 میلیون متر مکعب آب را ذخیره کند، تصریح کرد: سد یاد شده قادر است سیلاب‌ها را کنترل و از خسارات ناشی از طغیان رودخانه زهره و سرشاخه‌های آن جلوگیری کند.

صابری با اشاره به این که نوع سد برق‌آبی است، عنوان کرد: علاوه بر ذخیره‌سازی آب، معادل 175 مگاوات برق تولید می‌کند.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی قابل توجه در منطقه، 110 هزار هکتار از اراضی استان‌های همسایه را نیز آبیاری می‌کند.

صابری ادامه داد: حجم عملیات گسترده و متنوع این پروژه کارگاه عملی خوبی برای دانشجویان رشته عمران استان نیز خواهد بود که خوشبختانه مجریان و کارشناسان خوب و مجرب پروژه مشتاق و آماده همکاری و پذیرش دانشجویان هستند.

وی اشتغالزایی این پروژه را خوب توصیف کرد و گفت: چنین پروژه‌های عظیم و آینده‌دار را باید به خوبی مورد حمایت قرار دهیم چراکه روند توسعه استان در گرو تکمیل چنین طرح‌های عظیم عمرانی است.

انتهای پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول