اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی:

800 مددجو مستمری‌بگیر در طرح پایش توانمند شدند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: 18‌ هزار پرونده مستمری‌بگیر در بهزیستی خراسان‌رضوی وجود دارد که از این رقم در طرح پایش 800 پرونده توانمند شدند.

800 مددجو مستمری‌بگیر در طرح پایش توانمند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ حمید‌رضا یوسف‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار داشت: رفع موانع یکی از راهبرد‌ها و چشم‌انداز‌های ویژه در رابطه با معلولان است.

وی افزود: تا سال گذشته بهزیستی از محل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی اعتباراتی دریافت‌ می‌کرد اما از سال‌ جاری این اعتبار طی ابلاغیه‌ای اصلاح و تغییر یافته که بر مبنای آن هر دستگاهی از محل بودجه خود باید 30 درصد را در طرح‌های عمرانی خود به مناسب‌سازی برای معلولان اختصاص دهد.

یوسف‌پور با بیان اینکه 18‌ هزار پرونده مستمری‌بگیر در بهزیستی خراسان‌رضوی موجود است خاطر نشان کرد: از این رقم، در طرح پایش که به‌شکل ضربتی انجام شد، 800 مددجو تحت پوشش بهزیستی از مستمربگیری به توانمند‌سازی تغییر‌ یافته و 800 پرونده جدید جایگزین آنان شدند.

وی تصریح کرد: 116 مرکز توانبخشی زیرنظر بهزیستی در سطح استان فعالیت می‌کند که این رقم در 9 ماهه نخست سال با افزایش 9 مرکز و رشد 8 درصدی روبرو بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی از حمایت بهزیستی در امر آموزش و تحصیل دانشجویان معلول تحت پوشش در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: در حال حاضر 800 دانشجو در دانشگاه پیام نور به شکل رایگان مشغول به تحصیل هستند که شهریه آنها توسط بهزیستی کشور تامین می‌شود.

یوسف‌پور ادامه داد: همچنین قریب به 800 نفر دانشجو نیز در دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که بهزیستی نیمی از هزینه‌های دانشجویان معلول تحت پوشش را تامین می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از گستره دامنه فعالیت بهزیستی جهت شناسایی معلولان روستایی اذعان داشت: 14 هزار معلول در روستاهای خراسان‌رضوی شناسایی و توسط تحصیلکردگان همان مناطق با ارائه نرم‌افزار‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی تحت پوشش و ارائه خدمات قرار می‌گیرند.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی از پوشش‌دهی بهزیستی استان در زمینه ارائه خدمات به 150 معلول افاغنه یاد کرد و گفت: خراسان‌رضوی بیشترین مهاجر‌پذیری به‌ویژه از کشور افغانستان را دارد و در بهزیستی در تعاملی با کمیسیون عالی سازمان ملل متحد، 150 معلول افاغنه را در حوزه ارائه خدمات سمعک، ویلچر، خدمات آموزشی و درمانی با دریافت اعتبار از سازمان ملل متحد پوشش می‌دهد.

یوسف‌پور با اشاره به طرح صندوق درمان و جایگزینی آن در قبال بیمه تکمیلی یادآور شد: قریب به 36 هزار و دویست نفر در سطح خراسان‌رضوی تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده که از اوایل آذر ماه سال‌ جاری بنا به مشکلات ایجاد شده برای معلولان و مددجویان تحت‌پوشش، طرح صندوق در مکان با ارائه تسهیلات در امر دریافت هزینه آغاز به‌کار کرده است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه 20 درصد از مددجویان تحت‌پوشش بهزیستی استان، مستمری‌بگیر هستند خاطر نشان کرد: مددجویانی که قادر به اشتغال و فعالیت نباشند مستمری‌بگیر تلقی می‌شود و این در حالی‌ است که 20 درصد از مددجویان تحت ‌پوشش مستمری‌بگیر هستند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول