اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد

پرداخت ماهانه 200 هزار تومان به هر معلول / هزینه نگهداری هر معلول یک میلیون تومان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: پرداخت سرانه ماهانه هر معلول توسط سازمان بهزیستی تنها 200 هزار تومان بوده، در حالی که هزینه نگهداری هر معلول بیش از یک میلیون تومان است.

پرداخت ماهانه 200 هزار تومان به هر معلول / هزینه نگهداری هر معلول یک میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل روح‌الله ردایی پیش ‌از ظهر امروز در همایش بزرگ گلریزان بهزیستی در مدرسه پورنگ بابل اظهار داشت: یاد و خاطره دو بزرگ‌مرد بابل، همیشه در ذهن‌ها ماندگار است، مرحوم آیت‌الله هادی روحانی (ره) که مسلک و مرام او برای همه مردم ما الگو بود و همچنین سید حسین نوشیروانی که اقدامات خیرخواهانه او در مازندران و کشور بی‌نظیر است.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف تشکیل نظام جمهوری توجه به محرومان و مستضعفان بوده که بر این اساس سازمان بهزیستی با هدف حمایت از همه کسانی که به نحوی در زندگی دچار چالش هستند، تشکیل شد.

وی بیان داشت: بیش از هزار و 320 مرکز در بخش‌های مختلف، 18 مرکز نگهداری ایتام، شیرخوارگان، نگهداری دختران فراری و کودکان خیابانی و همچنین در بخش توانبخشی نیز مراکز مختلفی از جمله 46 مرکز روزانه و 18 مرکز شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت دارند.

ردایی تصریح کرد: مرکز معلولان نوشیروانی بابل از مراکز موفقی است که تمام استان را سرویس‌دهی می‌کند، لذا متعلق به همه استان بوده و نیاز به مشارکت همه مردم و خیران استان دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: هیئت امنای مرکز نوشیروانی بابل از بدو فعالیت خود بدون هیچ چشم‌داشتی خالصانه در خدمت جامع هدف معلولان بوده، زیرا به این اصل معتقدند که هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به معلولان و محرومان نیست.

وی اذعان داشت: پرداخت سرانه ماهانه هر معلول توسط سازمان بهزیستی تنها 200 هزار تومان بوده در حالی که هزینه نگهداری هر معلول بیش از یک میلیون تومان است.

ردائی بیان داشت: آنچه انسان را برای همیشه ماندگار می‌کند، انجام اعمال نیک و ایثار است، ایثار کردن تنها به بذل و بخشش مال نیست اگر چه خیلی مهم است، بلکه انسان‌هایی که قادر به کمک مالی نیستند می‌توانند با محبت، نوازش و انجام کارهای این معلولان نیز جزو افراد خیر باشند و نام نیکی از خود به یادگار بگذارند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولین باید شرایط فرد سالم با معلول یکی باشد و بر اساس پروسه 5 ساله همه اماکن مناسب‌سازی شود، باید به این مسئله توجه داشت که فرق بین معلول با فرد سالم تنها به ثانیه‌ای بستگی دارد، حتما نباید معلول بود تا قدر معلول را دانست.

ردایی اظهار داشت: در طی 31 سالی که در خدمت معلولان هستم از نزدیک با مشکلات این عزیزان آگاه بوده و شرمنده آنها هستم، امیدوارم تمام مسئولان خدمتگزار این قشر باشند و در رفع مشکلات آنها از هیچ اقدامی فرو‌گذار نکنند.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول