اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

مسئولان حمایت آبرومندانه‌ای از معلولان داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: مسئولان باید حمایت آبرومندانه‌ای از معلولان داشته باشند و شرایط را برای زندگی خوب و راحت این عزیزان فراهم کنند.

مسئولان حمایت آبرومندانه‌ای از معلولان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسن(ع) بود و ترک این واجب الهی موجبات نابودی و هلاکت انسان می‌شود.

وی افزود: ترک کردن امر به معروف انسان را ضعیف می‌کند و موجبات عدم قبولی اعمال نیز می‌شود.

امام جمعه برازجان به دوم آذر سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و یادآور شد: شهید مدرس شجاعانه در برابر استکبار و استبداد ایستادگی کرد و نماینده‌ای شجاع و نترس بود و برای مطالبات مردم تلاش زیادی داشت.

مصلح تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید شجاعت داشته باشند و برای پیگیری مطالبات مردم ملاحظه‌ای نداشته باشند و انتظار مردم از نمایندگان مجلس بسیار بالاست.

وی به سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی اشاره کرد و یادآور شد: میرزاکوچک جنگلی خواستار اتحاد مسلمین در برابر استعمار شد و سپس در برابر محمدعلی شاه ایستاد و در نهایت نیز دست به اسلحه برد و در راه مبارزه با ظلم و استبداد به شهادت رسید.

امام جمعه برازجان به 12 آذر روز معلولان اشاره کرد و با تاکید بر لزوم خدمات‌رسانی بهینه به معلولان افزود: مسئولان باید حمایت آبرومندانه‌ای از معلولان داشته باشند و شرایط را برای زندگی خوب و راحت این عزیزان فراهم کنند.

مصلح در ادامه با اشاره به 16 آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر 32 در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا تجمع کردند و توسط عمال رژیم به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: دانشجویان باید همواره در مسیر اسلام و ارزش‌ها حرکت کنند و پویایی و تحصیل مداوم علم و تحقیق و پژوهش باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

امام جمعه برازجان در ادامه به سیلاب اخیر دشتستان اشاره کرد و اظهار داشت: بارش رحمت الهی در ماه محرم از برکت مجالس امام حسین(ع) بود و موجبات شادی و سرور کشاورزان شد و البته خساراتی نیز به بار آورد.

مصلح اذعان داشت: قطع آب، قطع برق، شکستن پل‌ها، تخریب جاده‌ها و آسیب جدی به کشاورزان و کشته شدن چهار نفر از هموطنانمان از خسارات این سیل بود که مسئولان باید نسبت به جبران این خسارات اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تسریع در جبران خسارات وارده به مردم دشتستان باید در دستور کار مسئولان ارشد استان و کشور قرار گیرد و همه باید همکاری کنند.

انتهای پیام/2451/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول