اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زنجان

سارقان سیم‌های برق در استان دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: سارقان سیم‌های برق با همکاری نیروی انتظامی استان زنجان دستگیر شدند.

سارقان سیم‌های برق در استان دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، تامین برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان در مناطق مختلف استان زنجان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همه تلاش گروه‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تامین برق پایدار و مطمئن برای متقاضیان است و سرقت سیم‌های شبکه توزیع برق سبب از بین رفتن زحمات کارکنان این شرکت و خاموشی‌های ناخواسته می‌شود.

همچنین این خاموشی‌های ناشی از سرقت سیم‌های برق سبب نارضایتی مشترکین این شرکت در استان زنجان است.

با توجه به اینکه شبکه‌های توزیع برق جز اموال عمومی است و بر اساس قانون، مجازات سنگینی برای افرادی که سبب تخریب این شبکه‌ها شوند، اعمال می‌شود، در حال حاضر تعدادی از این سارقان با همکاری نیروی انتظامی استان زنجان دستگیر شده‌اند.

همچنین در پی اعلام خبر ضعیف شدن برق از سوی مشترکین برق روستای «کناوند» به فوریت‌های توزیع برق زنجان، اکیپ حوادث برق با آماده‌باش کامل به محل اعزام می‌شوند.

از آنجایی که فیوز‌کات نخست شبکه برق 20 کیلو ولت روستای «کناوند» قطع شده بود، نیروهای اعزام شده پس از اطمینان از رفع اتصالی شبکه، اقدام به برق‌دار کردن شبکه می‌کنند.

گفتنی است، سارقان سیم‌های برق به همت نیروی انتظامی استان زنجان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

* برق گرفتگی سبب مرگ جوان زنجانی شد

متاسفانه جوان 20 ساله‌ای به دلیل بالا رفتن از تیر فشار متوسط برق به منظور گرفتن کبوتر دچار برق‌گرفتگی 20 کیلو‌ولت شده بود، به دلیل شوک وارده از تیر برق سقوط و در بیمارستان فوت کرد.

لازم به ذکر است، که با وجود اطلاع‌رسانی‌های به عمل آمده بی‌توجهی به حریم شبکه‌های توزیع برق از سوی برخی افراد ناآگاه منجر به چنین حوادث ناگواری می‌شود.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول