اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 0.87 دقیقه در روز

میزان خاموشی مشترکان برق آذربایجان در روز اعلام شد

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه تولید ملی برق آذربایجان گفت: میزان خاموشی مشترکان برق از سه دقیقه در روز به 0.87 دقیقه کاهش یافته است که یک رقم ایده‌آل بوده و تحقق بیش از چهار برابری هدف کارگروه برق آذربایجان‌شرقی را نشان می‌دهد.

میزان خاموشی مشترکان برق آذربایجان در روز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد صالحی ظهر امروز در کارگروه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزایش تعداد مشترکان فوق توزیع در سطح منطقه، افزایش ظرفیت پست‌های برق، افزایش طول خطوط برق و جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه بادی و تجدیدپذیر را از اهداف کارگروه در برق منطقه آذربایجان اعلام کرد.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی برای تحقق این اهداف افزود: با این وجود تاکنون تعداد مشترکان فوق توزیع از 11 مورد به 14 مورد افزایش یافته است.

صالحی اضافه کرد: ظرفیت پست‌های برق از 10 هزار و 589 مگاولت آمپر با افزایش ظرفیت تعدادی از پست‌های در سه استان ( آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل) به حدود 11 هزار و 618 مگاولت آمپر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طول خطوط برق از 8 هزار و 73 کیلومتر مدار به 8 هزار و 165 کیلومتر مدار رسیده است.

دبیر کارگروه تولید ملی برق آذربایجان خاطرنشان کرد: میزان خاموشی مشترکان برق از سه دقیقه در روز به 87 صدم دقیقه کاهش یافته است که یک رقم ایده‌آل بوده و تحقق بیش از چهار برابری هدف کارگروه برق آذربایجان‌شرقی را نشان می‌دهد.

وی، امضا تفاهم‌نامه برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های بادی و تجدیدپذیر خبر داد،یادآور شد: شرکت «مپنا» برای احداث 100 مگاوات برق در منطقه سراب و شرکت برج جاویدان تبریز برای احداث 10 مگاوات در منطقه سامبران اهر با برق آذربایجان وارد مذاکره شده‌اند که در صورت تبدیل به قرارداد می‌توان از تحقق 66 درصدی این هدف کارگروه نیز خبر داد.

انتهای پیام/6001/ح/پ303

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول