اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست ‌و یکمین کنفرانس مهندسی برق در مشهد مطرح شد

رتبه نخست مهندسی برق در خاورمیانه متعلق به ایران است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته ارتباط با صنعت بیست‌‌ و یکمین کنفرانس مهندسی برق ایران گفت: برگزاری کنفرانس‌های علمی سبب شده جایگاه کشور در این زمینه ارتقا پیدا کند و رتبه نخست مهندسی برق در خاورمیانه را کسب کرده‌ایم.

رتبه نخست مهندسی برق در خاورمیانه متعلق به ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین جاویدی ظهر امروز در نشست خبری بیست‌ و یکمین کنفرانس مهندسی برق ایران در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برگزاری کنفرانس‌های علمی در کشور جمع شدن متخصصان دانشگاهی در کنار یکدیگر است که می‌توانند با تعامل و تبادل اطلاعات برای اهداف کلان علمی کشور تلاش کنند.

مسئول کمیته ارتباط با صنعت بیست‌ و یکمین کنفرانس مهندسی برق ایران افزود: از ویژگی‌های بارز بیست ‌و یکمین کنفرانس مهندسی برق ایران حضور تمام گرایش‌ها در کنار یکدیگر است و دنیای آینده نیازمند افرادی است که تخصص مشترک دارند که برگزاری این کنفرانس‌ها و همایش‌ها شرایط را فراهم می‌کند.

جاویدی با اشاره به نسل جوان کشور در آینده گفت: نسل جوان کشور برای ورود به دانشگاه و انتخاب رشته تحصیلی مشکل دارند که برگزاری کنفرانس علمی مهندسی برق دانش‌آموزان را با این رشته آشنا می‌کند تا بتوانند به‌درستی رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: در گذشته متخصصان مقالات خود را به خارج از کشور ارسال می‌کردند اما برگزاری کنفرانس مهندسی برق در طی 21 سال سبب شده تا بیشتر آنها مقالات خود را به این کنفرانس ارسال کنند.

مسئول کمیته ارتباط با صنعت بیست ‌‌و یکمین کنفرانس مهندسی برق ایران افزود: جایگاه کشور با برگزاری چند سال از این کنفرانس علمی سبب شده رتبه نخست مهندسی برق در خاورمیانه را کسب کنیم، همچنین بزرگ‌ترین شبکه برق خاورمیانه و بیشترین مهندس برق را داریم.

جاویدی یادآور شد: بیش از 50 مگاوات ظرفیت تولیدی برق در کشور است که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه صادر می‌شود.

وی با اشاره به شاغلین بخش مهندسی برق کشور اظهار کرد: طبق آماری که داشته‌ایم 16 درصد شاغلین به تحصیل داخل کشور در زمینه‌های مرتبط با برق و کامپیوتر فعالیت می‌کنند که سبب رشد و ارتقای کشور می‌شوند.

مسئول کمیته ارتباط با صنعت بیست ‌‌و یکمین کنفرانس مهندسی برق ایران افزود: آمار نشان داده انتخاب برتر دانش‌آموزان در دانشگاه در شاخه‌های مهندسی برق است و در بخش صنعت بیش از 95 درصد نیروگاه‌های کشور خودکفا هستند.

جاویدی اذعان کرد: برگزاری کنفرانس‌های علمی جایگاه خوبی برای تعامل بخش صنعتی با دانشجویان و اساتید است تا مشکلات حوزه صنعتی کشور برطرف شده و در ارتقای آن نیز تلاش شود.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول