اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

قزوین نیاز به احداث 6 پایگاه اورژانس دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با احداث شش پایگاه اورژانس در شهر قزوین می‌توان سلامت شهروندان ارتقا و خدمات مناسب‌تری به بیماران قزوینی ارائه داد.

قزوین نیاز به احداث 6 پایگاه اورژانس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر زینالو در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردمی شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با احداث شش پایگاه اورژانس در شهر قزوین می‌توان خدمات مناسب‌تر و بیشتری به بیماران قزوینی ارائه کرد که تحقق این امر سلامت شهروندان قزوینی را نیز ارتقا می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه شهر قزوین از تعداد پایگاه‌های اورژانس کمی برخوردار است که باید شش باب پایگاه اورژانس در این راستا در قزوین احداث شود، عنوان کرد: مسئولان مربوط شهرداری قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با شناسایی زمین مناسب و در اختیار قرار دادن آن به دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین می‌توانند در احداث این پایگاه‌ها نقش بسزایی را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع سلامت در استان قزوین اجرا شده، ابراز کرد: شهرداری قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای این طرح مشارکت فعال داشتند و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین را در دستیابی به اهداف طرح فوق مساعدت‌های مطلوبی کردند که این بیانگر اهمیت دادن و توجه جدی این نهاد به ارتقای سلامت اجتماعی شهروندان قزوینی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: همچنین شهرداری قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در ایمن‌سازی منازل و اصلاح هندسی معابر شهری در شهر قزوین اقدامات مؤثری انجام داده که تحقق این امر امنیت جامعه را افزایش داده است.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین خدمات مؤثری را به شهروندان قزوینی از جمله توسعه فضای سبز ارائه می‌دهند که ارزشمند است، عنوان کرد: توسعه پارک‌ها به ویژه بوستان‌های بانوان از اقدامات مؤثر این نهاد برای افزایش نشاط و شادابی شهروندان قزوینی بوده که تحقق این امر سلامت اجتماعی آنان را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تشکیل کارگروه امنیت سلامت استان قزوین را از کارگروه‌های مهم در کشور عنوان و بیان داشت: مسئولان مربوط این کارگروه با اتخاذ تصمیم‌های مناسب برای ارتقای سلامت اجتماعی، روانی، معنوی و جسمی تلاش مضاعفی می‌کنند.

زینالو با بیان اینکه تأمین هزینه‌های بیمارستان 22 بهمن از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین است که باید هر سال 60 میلیون تومان فقط بابت اجاره‌بها این بیمارستان پرداخت کند، خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین می‌توانند با تأمین بخشی از هزینه‌ها به این دانشگاه در خصوص تأمین اجاره‌بهای این بیمارستان کمک مطلوبی کنند.

وی هزینه‌های جمع آوری و دفع پسماند بیمارستانی، مشکلات مرکز بهداشت شهید بلندیان و رفع معارض زمین مرکز بهداشت شهید بلندیان را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان و گفت: فضا سازی، آسفالت و محوطه سازی فضاهای دانشگاه در سطح شهر از دیگر مشکلات این دانشگاه است که برای ارتقای سلامت شهروندان قزوینی باید برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه باید در زمینه سلامت اجتماعی به مردم اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد، متذکر شد: با امکان استفاده از فضا و امکانات اطلاع رسانی و تبلیغات شهری می‌توان اطلاع‌رسانی مناسبی را در راستای ارتقای سلامت اجتماعی در شهر صورت داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان اذعان داشت: ساختمان مرکز درمان خیابان مولوی غیر قابل سکونت است که باید برای خرید مکان مناسب این مشکل را در زمان کوتاهی برطرف کرد.

انتهای پیام/77009/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول