اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خبر داد

خرید 450 آمبولانس جدید/ انجام روزانه 1500 ماموریت اورژانسی در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از الحاق 450 آمبولانس جدید به این مرکز از دی‌ماه سال‌جاری و انجام روزانه هزار و 500 ماموریت اورژانسی در تهران خبر داد.

خرید 450 آمبولانس جدید/ انجام روزانه 1500 ماموریت اورژانسی در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامرضا معصومی پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگاه تخصصی درمان و بهداشت، با بیان اینکه هرمزگان جز استان‌های پرحادثه چه در حوادث طبیعی و چه در حوادث انسان‌ساز است، اظهار داشت: در حال حاضر در کشور مدیریت ریسک و کاهش تبعات حوادث مورد توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه به طور میانگین در تهران هزار و 500 مورد مأموریت اورژانسی محقق می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های اخیر در شهری همانند تهران توسعه ناوگان و مدیریت امکاناتی اورژانس با محور پشتیبانی سنگین مورد نظر بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به امکانات موجود می‌توان گفت که در تهران در صورت بروز زمین‌لرزهایی تا شش ریشتر می‌توان به خوبی به امر کمک‌رسانی و مدیریت امور پرداخت.

معصومی یادآور شد: در بیشتر کشورها، در راستای کاهش تبعات بحران‌ها امور زیرساختی به ویژه در حوزه‌های مسکن مورد توجه است و در همین راستا در کشور ژاپن به دلیل زلزله خیر بودن، امور و حوزه مدیریت بحران برای زمین‌لرزه‌هایی با ریشتر بالا دیده شده است که این امر هزینه بالایی را می‌طلبد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در تهران وضعیت خوبی را داریم و با استفاده از شبکه مترو می‌توان به قسمت‌های مختلف شهر در زمان‌های بحران دسترسی داشت.

معصومی در عین حال گفت: در سال‌های اخیر نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده سبب شده است شهر تهران مقاومت پذیری مناسبی در برابر زمین‌لرزه داشته باشد که این می‌تواند با توجه به حادثه‌های احتمالی، مأموریت‌های اورژانس را در حد قابل توجهی کاهش دهد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ناوگان آمبولانسی کشور در حال قدیمی شدن است، اضافه کرد: از دی‌ماه سال جاری ورود تعداد 450 دستگاه جدید آمبولانس به سیستم آغاز می‌شود که این امر می‌تواند کمک شایانی به بهبود خدمت رسانی کند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: در سال‌های اخیر کشور ایران به جمع کشورهای تولید کننده آمبولانس پیوسته است به نحوی که در حال حاضر تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آمبولانس‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و تنها در ساخت شاسی نیازمند خارج هستیم.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول