اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی مقطع متوسطه در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس گروه آموزش متوسطه نظری اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: آزمون پیشرفت تحصیلی مقطع متوسطه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی مقطع متوسطه در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد عبدالله ظریف صبح امروز در جمع خبرنگاران در مشهد درباره برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف نظام آموزشی، بررسی دقیق وضعیت موجود و تطبیق آن با وضعیت مطلوب و رفع نواقص و تقویت نقاط قوت و استفاده از فرصت‌های پیش رو است.

وی ادامه داد: مرحله اول این آزمون 15 آذر ماه امسال در سطح مدارس متوسطه استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود که همه دانش‌آموزان دوره متوسطه مانند یک کنکور آزمایشی به سئوالات هماهنگ کشوری که در قالب یک مجموعه تدوین و چاپ شده است جواب می‌دهند و در این رقابت علمی شرکت می‌کنند.

ظریف خاطر نشان کرد: آگاهی از میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی منطبق با‌ استانداردهای آموزشی می‌تواند وضعیت و رویکردهای آموزشی مناطق،مدارس و کلاس‌های آموزشی را از منظر نیازسنجی و تحلیل عملکرد مورد بررسی قرار دهد.

وی بیان کرد: این امر زمینه برنامه‌های توسعه آموزشی و روند یاددهی و یادگیری و اقدامات پیشگیری از افت تحصیلی را فراهم می‌کند.

ظریف ادامه داد: این مسئله در راستای حذف کنکور و نهایی شدن برخی از دروس و آزمون‌های هماهنگی وزارتی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس گروه آموزش متوسطه نظری اداره‌کل آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به نیاز به برگزاری آزمون‌های هنجاری برای دانش‌آموزان با تحلیل گزارشات مدیریتی هر آزمون می‌توان به روند فعالیت‌های کلاس، آموزشگاه و منطقه‌ای نیز دست یافت.

ظریف گفت: در پایان هر مرحله از این آزمون، کارنامه‌ای عملکردی که وضعیت دانش‌آموزان را با خود، کلاس، مدرسه، شهر و استان می‌سنجند، به آنان تحویل می‌شود.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول