اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

پیشگامی در حرکت‌های جامعه خصلت جنبش دانشجویی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خصلت جنبش دانشجویی پیشگامی در حرکت‌های جامعه است.

پیشگامی در حرکت‌های جامعه خصلت جنبش دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر جامعه همواره باید از جامعه خود جلوتر گام بردارند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون به کشور در مقابل دانشگاه تهران تجمع کردند، افزود: پس از کودتای 28 مرداد و برای حمایت از شاه نیکسون وارد کشور شد که این عمل مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی عمل دانشجویان را بر نتافت، افزود: رژیم شاه با حمله به دانشجویان موجب شد تا سه تن از دانشجویان در این روز به شهادت برسند.

وی با بیان اینکه دانشجویان به عنوان مدیران آینده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند، افزود: دانشجویان باید علاوه بر کسب علم به تهذیب نفس خود نیز توجه داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت توجه دانشجویان به پیشرفت‌های علمی و تعمیق معرفت دینی آنها تاکید کرد و گفت: دانشجویان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات دشمنان محسوب می‌شوند.

وی با گرامیداشت 12 آذر روز تصویب قانون اساسی در کشور تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ریشه در قرآن، سنت پیامبر گرامی اسلامی و گفتار ائمه معصومین(ع) دارد.

* قانون اساسی نظام از صلابت و قدرت بالایی برخوردار است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه قانون نظام جمهوری اسلامی قانونی مترقی، والا و ارزشمند محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: قانون اساسی نظام از صلابت و قدرت بالایی برخوردار است.

وی با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس تصریح کرد: مدرس نقش اساسی در تاریخ کشور داشته و با شهادت خود درس شهادت‌طلبی را به جامعه ارائه کرده است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید آگاه به زمان بوده و ضد استعمار و استکبار باشند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید استقلال داشته و در عرصه‌های سیاسی حضوری جدی داشته باشند، یادآور شد: نفوذناپذیری و حق‌محوری باید از سیاست‌های نمایندگان مجلس باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان به عنوان عالم و مجاهد تصریح کرد: مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی از اقدامات ارزشمند میرزا کوچک‌خان جنگلی محسوب می‌شود.

وی با تقدیر از مردم استان زنجان برای حضور در برنامه‌های دهه نخست ماه محرم خاطرنشان کرد: مردم پایتخت شور و شعور حسینی یکبار دیگر با حضور در مراسم عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم الگوی مردم جهان شدند.

* قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از رئیس صدا و سیما

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از مهندس ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و با اشاره به بی‌سابقه بودن پوشش تصویری مراسم‌های عزاداری استان زنجان تصریح کرد: این گونه اقدامات نتیجه برنامه‌ریزی، همدلی و همفکری مدیران و کارکنان رسانه ملی و تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز زنجان است.

وی افزود: پخش این گونه عزاداری‌‌های بی‌پیرایه مردم زنجان موجب شده تا این عزاداری‌ها به الگویی برای عزاداران حسینی سراسر کشور تبدیل شود.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه دسته‌های عزاداری، هیئت‌های مذهبی، مساجد و محلات استان در ایام ماه محرم حماسه آفریدند، افزود: حماسه مردم زنجان از طریق صدا و سیما به نحو مطلوبی پوشش داده شد.

وی با تبریک روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اقدامات این نیرو در دوران دفاع مقدس و پس از آن قابل تقدیر است.

انتهای پیام/73003/خ/ف4004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول