اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت بهداشت مطرح کرد

الزام ادارات به انجام معاینات پزشکی قبل از استخدام نیرو / قانون کار ناقص است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت حرفه‎ای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت انجام معاینات پزشکی را قبل از استخدام نیرو الزامی دانست و گفت: متأسفانه در قانون کار جزئیات کار توضیح داده نشده و به صورت کلی توضیحاتی داده شده است.

الزام ادارات به انجام معاینات پزشکی قبل از استخدام نیرو / قانون کار ناقص است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالرحمن بهرامی ظهر امروز در همایش یک‎روزه اعضا کمیته‎های حفاظت فنی و بهداشت کار که در محل سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در وزارتخانه‎های بهداشت و کار یک‌هزار و 800 بازرس وجود دارد که دو تا سه میلیون نفر را زیرپوشش قرار دادند.

وی با بیان اینکه 300 کارشناس بهداشت حرفه‎ای در پتروشیمی‎های کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: مراقبت پزشکی در کارهای سخت و زیا‎ن‎آور و عوامل مخاطره‎آمیز با ریسک بالا ضروری است.

معاون بهداشت حرفه‎ای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا در همه جا ایمنی و بهداشت با هم مطرح شده در حالی که این مهم در قانون نظام جمهوری اسلامی ایران جدا از هم هستند و نیاز است، قوانین اصلاح و ایمنی کار و بهداشت با هم لحاظ شود.

بهرامی در خصوص پیشگیری از بیماری‎های شغلی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از این بیماری‎ها معاینات پیش از استخدام، مراقبت‎های پزشکی در محل کار، هشدار در کار، بازرسی، آموزش بهداشت، تهیه پرونده پزشکی، اندازه‎گیری‎ها، مهندسی بهداشت حرفه‎ای، تهیه قوانین و کنترل مهندسی عوامل مراقبت‎های پزشکی مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: تست‎ها و آزمایش‎های دوره‎ای که جهت تشخیص بیماری روی نیروی کار انجام می‎شود، در کشور ناقص است و عدم همخوانی بین دانشگاه و بخش اجرایی از جمله دغدغه‎ها و مشکلات ماست.

معاون بهداشت حرفه‎ای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: جایگاه قانونی معاینات کار برعهده قانون اساسی و قانون کار بوده که در اصل 147 به آن اشاره کرده که دولت باید از کارگران و خانواده‎های آنان حمایت کند.

وی افزود: ایمنی کار به بحث مهندسی و پزشکی بر می‎گردد و مراقبت پزشکی در کارهای سخت و زیان‎آور و عوامل مخاطره‎آمیز با ریسک بالا (سرب، آزبست، سیلیس و...) امری ضروری است.

معاون بهداشت حرفه‎ای مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: متأسفانه در قانون کار جزئیات کار توضیح داده نشده و به صورت کلی توضیحاتی داده شده است.

انتهای پیام/2304/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول