اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

ارتقای کیفی برنامه‌های یادواره‌های شهدا ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: آسیب‌شناسی برای ارتقای کیفی فعالیت‌های فرهنگی به ویژه یادواره‌های شهدا ضروری است.

ارتقای کیفی برنامه‌های یادواره‌های شهدا ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری عباسعلی رضایی بعد از ظهر امروز در همایش مدیران مدارس شاهد و ایثارگران استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: بخشی از دروس دانش‌آموزان به مباحث حماسی و قهرمانان دوران جنگ اختصاص یافته که رویکرد خوبی است.

وی ادامه داد: وصایای شهدا ظرفیت خوبی برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت است که باید به آن توجه شود.

رضایی تصریح کرد: اگر در انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل جدید جامعه موفق بودیم باید مدعی باشیم که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق بودیم و کار برجسته‌ای انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران برپایی یادواره‌های شهدا در مدارس شاهد را الگوسازی مناسب برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: فعالیت‌های فرهنگی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود باید دارای کیفیت باشد.

این مسئول به ایجاد جاذبه در برپایی یادواره‌های شهدا تاکید کرد و افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده 53 درصد شرکت‌کننده‌های یادواره‌های شهدا تکراری بودند.

وی ادامه داد: آسیب‌شناسی برای ارتقای کیفی فعالیت‌های فرهنگی به ویژه یادواره‌های شهدا ضروری است.

رضایی با بیان اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر باید بیاموزند که در موقعیت کنونی جامعه تحصیل علم و دانش، جهاد است، بیان داشت: همانگونه که در سه دهه اخیر حضور در جبهه‌های جنگ نظامی یک جهاد بود، در حال حاضر دستیابی به علم و فناوری ایثارگری و جهاد است.

وی متذکر شد: در جنگ نرم باید به سلاح علم مجهز باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تاکید بر اینکه طبق نیازمندی‌های دانش‌آموزان کلاس‌های فوق برنامه و پرورشی آنان انتخاب شود، یادآور شد: در برپایی یادواره‌های شهدا باید به نیازهای جوانان توجه شود.

وی به نخبه‌پروری دانش‌آموزان مدارس شاهد اشاره کرد و گفت: آینده نظام باید به اهلش سپرده شود، دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر نباید از نظر علم و پرورش نوین تهی باشند.

رضایی افزود: هدف ما استمرار فعالیت ایثارگری در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باید مبنای تربیتی داشته باشد، خاطر نشان کرد: هدف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/86006/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول