اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانباز 70 درصد گرگانی:

شهدا همانند امام حسین(ع) ارزش‎های اسلامی را احیا کردند

خبرگزاری فارس: صادق روشنی جانباز 70 درصد دفاع مقدس گفت: شهدا با خدا دوست بودند و همانند امام حسین(ع) ارزش‎های اسلامی را احیا کردند.

شهدا همانند امام حسین(ع) ارزش‎های اسلامی را احیا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق روشنی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس استان گلستان ظهر امروز در جمع خانواده‎های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: بدون شک آنچه که امروز می‎توان به عنوان جایگاه یادواره شهدا متصور بود این است که اصالت شهید و شهدا و راه و مرامشان حفظ و ترویج شود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) برای احیا ارزش‎های نبوی قیام کرد و شهدای ما هم برای همین قیام کردند چراکه آنها دوست خدا بودند عاشورا برای این است که بدانیم بسیجیان از وجودشان گذشتند تا انقلاب زنده بماند.

این جانباز دفاع مقدس گفت: دو فاکتور مهم برای هر جوان ایرانی ارزشمند است یکی جایگاه نماز که امام حسین(ع) برای تداوم این فریضه در شب عاشورا و ظهر همان روز از انجام این فریضه خودداری نکرد و دیگری بهره‎گیری از منابع سرشار معرفتی قرآن که هرکس این دو فاکتور را در سرلوحه زندگی خود قرار دهد موفق و سعادتمند خواهد بود.

روشنی با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس اذعان کرد: حاج حسین بصیر و سردار ابوعمار از رزمندگان مخلصی بودند که مناجات شبانه آنها با خداوند همه ما را به یاد اصحاب عاشورا می‎انداخت.

وی ادامه داد: چمران می‎توانست در آمریکا بماند و از بهترین زندگی و امکانات بهره‎مند شود اما این کار را نکرد و آمد با لباس خاکی در دهلاویه چراکه به دنبال حقیقت بود.

جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس استان گلستان اضافه کرد: هر تیری که در دوران جنگ تحمیلی می‎آمد حساب شده بود و می‎دانست باید بر پیشانی چه کسی فرود آید.

روشنی گفت: قرار نیست جنگ هشت ساله تکرار شود، هرکس در آن آزمون شهید شد نمره قبولی گرفت و منی که مانده‎ام تنها می‎توانم بگویم شرمنده‎ام.

سپاه لباس عزت و خدمت را بر تن کرده است

روشنی در قسمتی دیگر از سخنان خود خطاب به سپاه گفت: امروز سپاه باید به خود ببالد که لباس عزت و خدمت را بر تن کرده است.

وی افزود: اگر ما شب تاسوعا و عاشورا را درک کردیم جایگاه بسیج و سپاه به عنوان مدافعین ولایت را درک خواهیم کرد.

جانباز 70 درصد گرگانی اذعان داشت: ریشه انقلاب ما توحید است و اگر نیروهای بسیجی، سپاهی و دیگر دلسوزان نظام این مقوله را مورد توجه قرار دهند هیچ گزندی متوجه انقلاب اسلامی ایران نخواهد بود.

روشنی که خود به عنوان یک بسیجی به جنگ تحمیلی رفته بود در مورد جایگاه بسیج گفت: بسیج نقطه قوت سپاه و ملت عزیز ایران است، بسیج درب دوستی و از خود گذشتگی است.

در مراسم عزای امام حسین(ع) اشک دل مهم است

وی افزود: جوانان امروز که در مراسم عزای امام حسین(ع) شرکت می‎کنند بدانند که اشک چشم مهم نیست بلکه اشک دل را باید مهم قلمداد کنیم.

جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس استان گلستان تصریح کرد: در کوفه هم 18 هزار نامه به امام نوشتند اما چه شد ما باید نافرمانی خدا و ولایت را نداشته باشیم چراکه در این صورت به سرنوشت مردم کوفه دچار می‎شویم.

اقتصاد مقاومتی نتیجه می‎دهد

عضو سابق لشکر 41 ثارالله گفت: اقتصاد مقاومتی که این روزها از آن صحبت می‎شود طرح خوبی است که نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما از ابتدایی‎ترین امکانات مانند سیم خاردار محروم بودیم افزود: با توسل به خدا توانستیم روی پای خودمان بایستیم.

روشنی خاطرنشان کرد: دوران هشت ساله دفاع مقدس یک طرح خودکفایی بود و در این دوران وزارت دفاع نشان داد که کشور می‎تواند روی پای خودش بایستد.

وی تصریح کرد: اگر هر کدام از ما بتوانیم مایحتاج اساسی خودمان را تولید کنیم و در زمینه موادغذایی خودکفا شویم قطعاً بر فشار اقتصادی چیره خواهیم شد.

5 آذر گرگان نخستین استشمام گاز اشک‎آور

روشنی در مورد واقعه پنج آذر گرگان گفت: این نخستین بار بود که گاز اشک‎آور را استشمام کردم؛ من آن موقع نوجوانی بودم که شور انقلاب در سرم ریشه کرده بود در روز پنجم آذر بنده به عنوان شهروند کوچکی در کنار سایر برادران بودیم که در اثر تعقیب و فشار ماموران فرار کردیم و در خانه‎ای پنهان شدیم در آن خانه بود که شنیدیم نظام‎الدین نبوی جلوی بیمارستان پنج آذر تیر خورده و شهید شده است.

واقعه خونین پنج آذر باید همچون مناسبت‎ها بدرخشد

این جانباز دفاع مقدس گفت: پنج آذر روز بزرگی برای گرگان بود و لازم بود در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد لذا از مسئولان صدا و سیما می‎خواهم که یک کار نمادین و سمبلیک برای پاسداشت این روز ترسیم کنند تا بتواند پنج آذر در کنار سایر ایام‌الله جمهوری اسلامی بدرخشد.  

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول