اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ـ 6

ماموستا رحمانی: ‌شهیده فاتحی‌کرجو سند مظلومیت شهدای ‌کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ شهرستان سروآباد با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های ایران اسلامی هستند، گفت: ‌شهیده فاتحی‌کرجو سند مظلومیت شهدای ‌کردستان است.

ماموستا رحمانی: ‌شهیده فاتحی‌کرجو سند مظلومیت شهدای ‌کردستان است

ماموستا عبدالرحمان رحمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ امنیت و آسایش امروز کشور در سایه ایثار و از خودگذشتگی شهدا به دست آمده است.

به گفته وی، امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی به آسانی به دست نیامده و ملت ایران برای رسیدن به این موقعیت بهای فراوانی را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود:‌ تقدیم هزاران شهید مرد و زن از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون بهای سنگینی است که ملت آزاده و شهید پرور ایران اسلامی در راستای دفاع از ارزش‌های دین اسلام و انقلاب پرداخت کرده‌اند که باید با تمام وجود در مسیر نگهداری از این ارزش‌ها تلاش کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سروآباد اضافه کرد:‌ تنها با تبعیت از شهدا و حرکت در مسیر اهداف آنان است که می‌توانیم هجمه‌های دشمنان را خنثی و از انقلابمان حراست کنیم.

این روحانی اهل سنت بیان کرد: باید با تبعیت از اهداف شهدا مانع از فراموش شدن راه و مسیر آنان که دفاع از انقلاب و ولایت است، بشویم.

وی ‌افزود: از صدر اسلام تا کنون تعداد زیادی از خیل بزرگ مردان و شیرزنان در راستای دفاع از ارزش‌های این دین الهی جانشان را فدا کرده‌اند.

به گفته وی، بدون شک تا عده‌ای با ایثار و از خودگذشتگی خود را در راه خواسته و ارزش‌های یک قوم و ملت فدا نکنند آن جامعه به سر منزل توفیق نمی‌رسد.

این روحانی اهل سنت خاطرنشان کرد: شهادت مقام و توفیق بسیار ارزشمند است که خداوند تبارک و تعالی در آیات متعدد قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

ماموستا رحمانی اضافه کرد:‌ خداوند در آیات متعدد قرآن کریم می‌فرمایند شهدا زنده‌اند و نزد من روزی می‌خورند که این نشان از جایگاه والای شهدا دارد.

وی بر زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا تاکید کرد و گفت: تبعیت از راه و اهداف شهدا و الگوگیری از آنان تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان و پیشرفت و توسعه بیش از پیش کشور خواهد بود.

وی برگزاری یادواره و کنگره شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای ترویج افکار و اهداف شهدا در بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: ترویج و تبیین اهداف شهدا در جامعه امری ضروری است که باید با برگزاری برنامه‌ها و کارهای محتوایی و فرهنگی دنبال شود.

وی در پایان از کنگره شهیده فاتحی‌کرجو نیز به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی نام برد و گفت: برگزاری این کنگره فرصتی است تا افتخارات و مظلومیت شهدای استان کردستان به ملت ایران معرفی شود.

انتهای پیام/79002/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول