اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

اجرای نما در ساختمان‌ها اجباری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: اجرای نما در ساختمان‌های مرتبه‌سازی شده، اجباری شده به طوریکه ما در فاز اول نماسازی آپارتمان‌های پنج طبقه بالاتر را در دستور کار قرار دادیم.

اجرای نما در ساختمان‌ها اجباری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست اعضای شورای شهر اردبیل با هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل اظهار داشت: ما از سال 88 که به عضویت نظام مهندسی درآمدیم دغدغه این کار را داشتیم به طوریکه بر اساس شیوه‌نامه ماده 33 که جامع‌ترین شیوه‌نامه در این حوزه است، سعی کردیم برخی دغدغه‌ها در حوزه نظارتی و انجام وظایف به شکل درست را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه براساس این شیوه‌نامه نظارت‌ها قانونمند و هدفمند در حوزه ساخت و سازها انجام می‌شود، تصریح کرد: در یک خود کنترلی دقیق شاهد آن هستیم که در درازمدت تخلفات ساختمانی به حداقل رسیده و یک آبروداری را از جمعیت پنج هزار نفری مهندسان ساختمان شاهد و ناظر هستیم.

بدری در مورد تعهد دادن مهندسان در حفظ جان مردم در هنگام ساخت و سازها خاطر نشان کرد: قرار نیست مهندسان تعهدی را در قبال ساخت و ساز به کسی و یا ارگانی بدهند بلکه منبع قانونی برای تعهد آنها همان امضا و مهری است که در پای فرم‌ها قرار می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: ‌اگر قرار باشد مهندسان به تعهدات خود عمل نکرده و مرتکب جرم و گناهی شوند از طریق شورای انتظامی به آنها رسیدگی شده و درخواست‌های مالک و تعهدات داده شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: ما که در صدد کاهش نظام بروکراسی در کارهای اداری هستیم نباید انجام تعهد از سوی مهندس را در دفترخانه‌ها به بوروکراسی اداری اضافه کنیم یا بخواهیم برای مردم در این زمینه کاری اضافی و مازاد ایجاد کنیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: در گزارش‌دهی مرحله به مرحله مهندسان ناظر باید عهده‌دار مسئولیتی حساس باشند و آنها می‌توانند فرم‌ها را حتی به صورت الکترونیکی پر کرده و در فایل شهرداری و یا نظام مهندسی وارد کنند.

بدری گزارش‌دهی‌های به موقع را ضروری خواند و یادآور شد: با این اقدام 70 درصد تخلفات شناسایی شده و به موقع به آنها رسیدگی می‌شود.

ضرورت توجه به معماری اسلامی، ایرانی در ساخت و سازها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی فرمایش مقام معظم رهبری را در تبیین و طراحی یک سبک جدید زندگی برای ایرانیان متناسب با سنت‌ها و آیین‌ها گفت: ما باید در این زمینه از توانمندی مهندسان در طراحی و الگودهی استفاده کنیم و اجازه دهیم سبک‌های جدید ساختمانی رونق بگیرد.

بدری بحث استفاده از مصالح بومی و طراحی‌های مناسب با معماری اسلامی، ایرانی را یادآور شد و افزود: در این زمینه شایسته آن است که هم در طراحی و هم اجرا الگوهای مناسبی را به کارگیری کنیم و در اجرای نماها نیز متناسب با ترکیب و موقعیت هر منطقه به اجرای آن همت داشته باشیم.

شهردار اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: در زمینه حل مشکلات بین شهرداری و نظام مهندسی کمیته راهبردی راه‌اندازی شده که امیدواریم از ظرفیت پنج هزار نفری نظام مهندسی استفاده کنیم تا بستر و زمینه برای حل مشکلات پیش رو به ویژه در حوزه ترافیک که از 30 نفر از متخصصان نظام مهندسی دعوت به همکاری کردیم بهتر و بیشتر مهیا شود.

انتهای پیام/62003/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول