اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد

وقتی هزینه خانه‌دار شدن کمرشکن می‌شود / ساختمان‌های کوچکی که 10 ساله ساخته می‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو ارشد نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: امروزه هزینه‌های شهرداری، نظام مهندسی و هزینه تازه اضافه شده تأمین اجتماعی و بیمه برای مردم در راه خانه‌دار شدن کمرشکن شده است.

وقتی هزینه خانه‌دار شدن کمرشکن می‌شود / ساختمان‌های کوچکی که 10 ساله ساخته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هشتمین نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با دو دستور کار بررسی ایمنی ساختمان‌ها در مقابل زلزله و تبیین بخش‌نامه‌ها و ضوابط جدید ساخت و ساز در سالن ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این یادداشت مهم‌ترین مسائل و حواشی رد و بدل شده در این شورا به صورت چکیده آورده شده است.

* رئیس سندیکای پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از رویکرد مسئولان نسبت به پیمانکاران گفت: حداقل‌هایی که قانون در حمایت از پیمانکاران در نظر گرفته، متاسفانه در این استان اجرا نمی‌شود که این مشکلات فشارهای سنگینی را بر پیمانکاران وارد کرده است.

* معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از پایان صحبت‌های رئیس انجمن صنفی پیمانکاران که با حرارت خاصی سخن می‌گفت، به شوخی بیان کرد: در حالت نداری پیمانکاران اینگونه با انرژی و حرارت حرف می‌زنید اگر وضعیت خوب بود چه می‌کردید؟

* مسکن مهر را واقعا کارتن‌بازی کردید

* وقتی الیاس لایقی کارشناس ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی توضیحاتی را در مورد استفاده از تکنولوژی‌های نوین در ساخت‌ و سازهای این استان می‌داد، گفت: متاسفانه این موضوع جا نیفتاده و وقتی ما از یک تکنولوژی جدید در ساخت یکی از ساختمان‌های مسکن مهر استفاده می‌کردیم، بسیاری این کار را کارتن‌بازی توصیف کردند و با دیده تمسخر به آن نگاه می‌کنند.

* اظهارنظر این کارشناس ساختمان، واکنش کاظمی، مدیرکل دفتر فنی استانداری را در پی داشت که به شوخی همراه با جدیت خطاب به وی گفت: حالا خودمان هستیم، مسکن مهر را واقعا کارتن‌بازی کردید.

 *عیسی شهامت از اعضای ارشد سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این نشست از شرایط سخت صاحب‌خانه شدن گفت و اظهار کرد: امروز هزینه‌های شهرداری، نظام مهندسی و هزینه تازه اضافه شده تأمین اجتماعی و بیمه برای مردم کمرشکن شده و ساخت یک خانه ساده برای یک کارمند همه دار و ندار آن را طلب می‌کند.

* کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با رد ادعای عدم حمایت پیمانکاران در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آقایان می‌گویند پیمانکاران حمایت نمی‌شوند ولی جالب است بدانید از 16 درخواستی که در کشور برای پرداخت ضرر و زیان به پیمانکاران بوده، 14 مورد مربوط به این استان بوده، دیگر چه حمایتی باید بکنیم که نکردیم.

 *مدیران به تعهدات خود در قبال پیمانکاران عمل کنند

* لایقی کارشناس ساختمان نیز در حواشی این نشست با مقایسه کوچکی میان دو کشور چین و ایران گفت: ساختمان‌های غول پیکر در چین حدود یک ماه ساخته می‌شوند ولی یک ساختمان کوچک مربوط به فنی و حرفه‌ای چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد ده‌ها سال به طول می‌انجامد.

* معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی مدیران در دیدگاه خود نسبت به پیمانکاران تاکید کرد: پیمانکاران بازوان دستگاه‌های اجرایی هستند و مدیران باید پیمانکاران را به ویژه در شرایط نابسامان قیمت‌ها حمایت کنند و یا حداقل به تعهدات خود در مقابل آن‌ها عمل کنند.

* علی‌جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری نیز با اعتراف به برخی ضعف‌ها در نحوه حمایت و تعامل با پیمانکاران خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های پیمانکاران از این شرکت به علت عدم تخصیص بودجه‌ها است.

-----------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

----------------------------

انتهای پیام/82005/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول