اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند خبر داد

آغاز به کار واحد عمل‌آوری عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی در مرند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از آغاز به کار یک واحد کارگاه عمل‌آوری عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی تا پایان سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

آغاز به کار واحد عمل‌آوری عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی در مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستیابی به مزیت تولیدت انبوه در بخش کشاورزی گفت: افزایش کارآیی، رقابت سالم بین تولیدکنندگان و صنایع تبدیلی همچنین بازاریابی و توزیع در بازار مصرف و استفاده از توانمندی‌های زنان روستایی در قالب این خوشه‌ها مورد توجه این مدیریت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زنان در مناطق روستایی به عنوان تولیدکننده نقش بسیار کلیدی دارند، افزود: این قشر بهره‌ورترین زنان جامعه هستند و از جمله افرادی به شمار می‌آیند که در مشاغل تولیدی اشتغال دارند.

رحیم‌زاده تصریح کرد:  بنابراین توجه به زنان روستایی به عنوان یک بازوی قدرتمند در توسعه روستایی می‌تواند اثرات بسیار مثبت و انکارناپذیری را در این راستا به همراه داشته باشد.

وی گفت: عضویت زنان روستایی در تعاونی‌ها به آنها در دریافت تسهیلات برای تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز، فروش محصولات و فرآوری برخی تولیدات به منظور افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

رحیم‌زاده گفت: اقتصاد روستایی با توجه به برنامه توسعه بخش کشاورزی، به افزایش بهره وری فعالیت های زنان روستایی متکی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند اظهار کرد: در سال‌جاری حدود 90 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت زعفران قرار گرفته بود و حدود 300 کیلوگرم زعفران خشک از این اراضی برداشت شد. وی افزود: با توجه به استقبال بهره‌برداران، افزایش سطح زیرکشت این محصول در سال‌های آینده برای 300 هکتار برنامه‌ریزی شده است و زنان روستایی در قالب خوشه‌های کاری، علاوه بر فعالیت در فرآوری محصول زعفران در تهیه و آماده‌سازی انواع برگه، کاشت گیاهان دارویی، تهیه عرقیجات گیاهی همچنین بسته‌بندی محصولات کشاورزی به اشتغال مولد مشغول هستند.

رحیم‌زاده در ادامه از آغاز به کار یک واحد کارگاه عمل‌آوری عرقیجات گیاهی و گیاهان دارویی تا پایان سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

 وی افزود: این کارگاه تولیدی با مشارکت تعاونی زنان روستای بناب و حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان در حال حاضر در مرحله تجهیز قرار داشته و با راه‌اندازی آن، 250 زن روستایی به فعالیت مولد مشغول شد.

انتهای پیام/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول