اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بیشترین داروهای مصرفی در بوشهر مسکن و ضدسرفه‌ است

خبرگزاری فارس: معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیشترین داروهای مصرفی در استان بوشهر ضد سرفه‌ها، آنتی‌اسیدها و مسکن‌هاست.

بیشترین داروهای مصرفی در بوشهر مسکن و ضدسرفه‌ است

یحیی رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: دلیل این امر این است که بیشترین بیماران که در گروه بیماران عمومی طبقه‌بندی می‌شوند داروهای مذکور را مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت 93 باب داروخانه در استان بوشهر تصریح کرد: این داروخانه‌ها شامل داروخانه‌های دولتی و خصوصی و بیمارستانی است که در سراسر استان توزیع شده است.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در حال حاضر 24 داروخانه در بوشهر، 12 داروخانه در دشتستان، 7 داروخانه در گناوه مشغول کار و فعالیت هستند و در شهرهای دیلم، کنگان، دیر و تنگستان و دشتی نیز در مجموع 15 داروخانه فعال است و مابقی نیز داروخانه‌های دولتی و بیمارستانی است.

رضایی تاکید کرد: در حال حاضر 20 درخواست تاسیس داروخانه جدید در بوشهر داریم که بر اساس دستورالعمل وزارتی و بر اساس امتیاز( سابقه کار، بومی، ایثارگری و مدرک تحصیلی) واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد مسئولان فنی داروخانه‌های بوشهر بومی هستند اضافه کرد: اولویت ما برای واگذاری مجوز داروخانه در استان برای نیروهای بومی است.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر حدود 36 شرکت پخش داروی سراسری و استانی مشغول توزیع دارو در داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز مجاز هستند.

رضایی ادامه داد: تعداد این شرکت‌ها در 2 سال گذشته از 10 شرکت تجاوز نمی‌کرد اما اکنون به 36 شرکت رسیده و یک فرصت خوب و ایده‌آل برای پخش دارو در استان بوشهر است.

وی افزود: بیشترین داروهای مصرفی در استان بوشهر ضد سرفه‌ها، آنتی‌اسیدها و مسکن‌هاست.

انتهای پیام/66006/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول