اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت خبر داد

96 درصد داروها داخلی است/ رونمایی از فراخوان دوم 10 قلم دارو تا پایان سال

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 96.7 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود گفت: فراخوان دوم وزارت بهداشت برای تولید 10 قلم دارو در حال انجام است و تا پایان سال رونمایی می‌شود.

96 درصد داروها داخلی است/ رونمایی از فراخوان دوم 10 قلم دارو تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرضیه وحیددستجردی صبح امروز در جریان سفر به بوشهر در دیدار با امام جمعه این شهر در پاسخ به پیشنهادات و درخواست‌های آیت‌الله صفایی‌بوشهری اظهار داشت: در ابتدای انقلاب پنج درصد داروها تولید داخل بود، اما اکنون این رقم به 96.7 درصد رسیده و حداکثر چهار درصد داروهای داخل کشور خارجی است.

وزیر بهداشت و درمان پزشکی گفت: در سال‌های پیش صددرصد مواد اولیه دارویی از خارج وارد می‌شد، اما در 15 سال اخیر به ویژه سه سال گذشته 45 تا 50 درصد مواد اولیه دارویی در داخل تولید می‌شود.

وحیددستجری تاکید کرد: ایران در زمینه تولید دارو در آسیا موقعیت خوبی دارد و از کشوری مثل چین هم بالاتر است.

وی با اشاره به کنسرسیوم وزارت بهداشت در مورد فراخوان تولید دارو در کشور گفت: 14 قلم داروی تولیدی در فراخوان اول رونمایی شده و 10 قلم داروی فراخوان دوم تا پایان سال رونمایی می‌شود. فراخوان سوم نیز شامل 56 قلم داروی در حال ساخت که اکثر آنها بیوتکنولوژیکی است در حال ساخت است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: فراخوان چهارم نیز شامل 320 قلم مواد اولیه دارویی و 20 قلم تجهیزات پزشکی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه شورای عالی سلامت اقدام بزرگ است عنوان کرد: این شورا در برنامه چهارم و پنجم توسعه دیده شده و با دبیری وزارت بهداشت ریاست رئیس جمهور، حضور هشت وزیر، 11 سازمان و پنج معاون رئیس جمهور جلسات آن برگزار می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان پزشکی در ارتباط با درخواست امام جمعه بوشهر در مورد توجه فقه پزشکی یادآور شد: کتاب‌های متعددی برای فقه و اخلاق پزشکی داریم که هم مورد نیاز بیماران و هم مورد نیاز پزشکان می‌شود.

وحیددستجردی اضافه کرد: در همین ارتباط رشته اخلاق پزشکی در رشته PHD داریم و با راه‌اندازی دانشکده بین‌رشته‌ای می‌توانیم بیش از گذشته به مسائل اخلاق پزشکی بپردازیم.

این مسئول در مورد جذب گردشگر سلامت هم متذکر شد: سال گذشته 50 هزار نفر گردش سلامت وارد کشور شدند ضمن اینکه اکنون نیز برای جذب گردشگر بیشتر در بخش سلامت برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی در پایان اذعان داشت: پزشکی ایران خیلی مطرح است و در اکثر رشته‌ها از دنیای پیشرفته چیزی کم نداریم.

انتهای پیام/66006/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول